افت قیمت نفت وست تگزاس به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۲

در پی نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت به پایین‌ترین میزان طی ۱۸ سال اخیر رسید.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت به ۲۵.۰۸ دلار در هر بشکه سقوط کرد که پایین‌ترین میزان آن از نوامبر سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون است.

دیگر شاخص‌های نفت از جمله نفت برنت نیز روز چهارشنبه با کاهش ۳ درصدی به ۲۷.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران نفت، کاهش تقاضا برای نفت را به ترس و نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نسبت می‌دهند که کشور‌های بزرگ صنعتی را مجبور به تعطیلی کارخانه‌ها کرده است. همچنین اختلافات جاری میان عربستان و روسیه بر سر کاهش تولید نفت و ادامه آن از دیگر عوامل موثر بر وضعیت بازار فعلی نفت است.

از سوی دیگر سبد اوپک با افت ۳.۵ درصدی در روز چهارشنبه مواجه شد. در روز‌های اخیر کشور‌های بیشتری به منظور مقابله با شیوع کرونا اقدام به توقف پروازها، بستن رستوران‌ها و تشویق مردم به ماندن در خانه‌هایشان کرده‌اند. در نتیجه قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش بیش از ۲۰ درصدی هفته گذشته، روز دوشنبه هم با یک دلار و ۳ سنت کاهش به ۳۲ دلار و ۸۲ سنت رسید.

به رغم وعده دونالد ترامپ مبنی بر پر کردن ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز دوشنبه با ۵۵ سنت کاهش به ۳۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. همچنین قیمت نفت خام آمریکا تا زیر ۳۰ دلار کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار