کرونا بیشتر واحد‌های شهرک صنعتی شیراز را تعطیل کرد

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز خواستار در نظر گرفتن تمهیدات جد‌ی برای حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و خدماتی خسارت دیده از شیوع کرونا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جواد باصری با بیان اینکه کرونا ۷۵ درصد واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز را تعطیل کرد، اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۲۵ درصد واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک فعال هستند و مابقی با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و حفاظت از سلامت کارگران به تعطیلی واحد‌ها شامل واحد‌های غیر ضرور و بدون ارتباط با ارزاق عمومی مردم، روی آورده اند.

او تصریح کرد: این تعطیلی در شرایطی اتفاق افتاده که هر ساله در چنین ایامی، پیک فعالیت کارخانجات و کارگاه‌های کوچک و متوسط بود و این واحد‌ها با بالاترین ظرفیت مشغول به کار بودند.

باصری بیان کرد: در حال حاضر تنها صنایع شوینده و سلولزی، صنایع مواد غذایی، واحد‌های طرف قرارداد وزارت نفت و نیرو برای تولید تجهیزات مصرفی و کارخانجات تولید مبلمان که با شهروندان از قبل قرارداد منعقد کرده اند در شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعال هستند و سایر صنایع از جمله صنایع فلزی و ساختمانی تعطیل‌اند.

او با بیان اینکه رعایت تمام اصول بهداشتی در واحد‌های فعال به جد انجام می‌شود، افزود: همزمان با مثبت شدن تست کرونای اولین بیمار در شیراز، شرکت خدماتی شهرکت صنعتی بزرگ شیراز با تشکیل کمیته‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقد ام به تهیه مواد ضد عفونی، دستکش و ماسک برای تمامی افراد‌ی که به نوعی در این شهرک مشغول کارند، کرد و اجازه ندادیم سلامت هیچ یک از این افراد در معرض تهدید قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیان داشت: وضعیت فعلی لطمات زیاد‌ی به واحد‌های صنعتی- خدماتی و سرمایه گذاری‌ها در این حوزه وارد کرده و انتظار‌ می‌رود دولت تمهیدات اساسی برای حمایت از فعالان اقتصاد‌ی و صیانت از سرمایه گذاری‌ها بیندیشد.

او با یاد آوری آنکه در مدت اخیر، صنایع تعطیل شده درآمد‌ی نداشته و به تبع آن امکان پرداخت اقساط بانکی و مالیاتی، حق بیمه کارگران و هزینه خدماتی همچون آب، برق گاز و تلفن را ندارند، ادامه داد: در این شرایط نیاز است با تمهیداتی وجوه مذکور در طول سال ۹۹ سرشکن شده و با اعمال تخفیفاتی دریافت این وجوه به صورت تدریجی باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.