رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد ۲۶ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

وظیفه گفت: مجموع بارش از ابتدای سال زراعی ۱۷۶.۳ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۲۶ میلی متر رشد داشته است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش از ابتدای سال زراعی جدید اظهار کرد: بنابر آمار از ابتدای مهر تاکنون مجموع بارش کشور ۱۷۶.۳ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۲۶ میلی متر رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید بارش در اکثر نقاط کشور نرمال بوده است، افزود: این در حالی است که از ابتدای سال زراعی جدید بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و اصفهان نسبت به دوره بلندمدت کمتر است.

وظیفه ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جدید در حوزه غرب همچون استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش در حد نرمال و کمتر از نرمال و در مقابل استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر بیش از نرمال بوده است.

 بارش تا پایان سال آبی در محدوده نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه بارش در حوزه غرب قابل توجه نیست، بیان کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال آبی بارش در محدوده نرمال باشد.


بیشتر بخوانید: هشدار آب گرفتگی و بالا آمدن آب سطح رودخانه ها در ۴ استان کشور


وی درباره آخرین وضعیت دما گفت: بنابر مدل‌های اقلیمی وضعیت دما در کل کشور نرمال است و به عبارت دیگر در نیمه شرقی کشور کمتر از میانگین بلندمدت و در شمال غرب قدری بالاتر از میانگین است.

وظیفه گفت: مجموع بارش از ابتدای سال زراعی ۱۷۶.۳ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۲۶ میلی متر رشد داشته است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه بارش‌های نرمال و بیش از نرمال بیانگر خروج از دوره خشکسالی نیست، تصریح کرد: اگرچه از دیدگاه هواشناسی در وضعیت خشکسالی قرار نداریم، اما نسبت به دوره بلندمدت ۱۰ ساله همچنان در خشکسالی به سر می‌بریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش باران ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار