امضای تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه آزاد ارس و شرکت اتریشی

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و یک شرکت اتریشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،صفر شاسفند عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس   گفت: از مهم ترین مفاد این تفاهه نامه سرمایه گذاری، همکاری و مشارکت در ایجاد بانک بین المللی است.

او اضافه کرد: راه اندازی دانشگاه خارجی، ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و همچنین نوسازی مراکز گردشگری از دیگر مفاد مهم این تفاهم نامه می باشد.

شاسفند همچنین در خصوص ضمانت تحقق این سرمایه گذاری در ارس گفت: بر اساس این تفاهم نامه تامین مالی مطالعات و احداث پروژه ها بر عهده سرمایه گذار است.

منطقه آزاد ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و در چهار بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است.

موقعیت راهبردی منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور با وسعت ۵۱ هزار هکتاری به علت هم‌مرز بودن با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان همچنین نزدیکی آن به کشورهای ترکیه و عراق و درنهایت هم‌جواری جغرافیایی با کشورهای مشترک المنافع درمجموع با هدف‌گذاری بازار ۶۰۰ میلیون نفری منجر به ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مناسب برای این منطقه در بین مناطق آزاد کشور شده است.

در ۱۲ ماهه سال گذشته ۲۶۷ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار