آموزش آشپزی؛ از املت کیسه‌ای و فرفره قارچ تا خورش پرتقال و فرنی لواشک زردآلو + تصاویر

در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی مخصوص شب عید را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع غذای خوشمزه آشنا کنیم.


پیتزا بادمجان
پیتزا بادمجان یک غذای سریع و خاص است. پیتزا یکی از فست فود‌ها ست که جذابیت زیادی برای افراد مختلف دارد. بیشترین طرفداران غذا‌های فست فود کودکان و جوانان هستند، اما کمتر کسی وجود دارد که علاقه‌ای نداشته باشد برای یک بار هم که شده این نوع غذا‌ها را امتحان نکند. غذا‌های فست فود و از جمله پیتزا‌هایی که در بیرون طبخ می‌شوند ممکن است مورد تایید بسیاری از والدین نباشد و عموما والدین نگران این موضوع هستند که فرزندان آن‌ها با خوردن غذا‌های فست فود بیرون از منزل به بیماری‌های گوارشی مبتلا شوند. راه حل مناسب برای رفع این مشکل این است که دست به کار شوید و در کنار غذا‌های سنتی خوشمزه‌ای که برای اهل منزل آماده می‌کنید با شیوه طبخ غذا‌های فست فود و از جمله پیتزا آشنا شوید. پیتزای بادمجان غذایی است که در این مطلب با طرز تهیه آن آشنا خواهیم شد.


بیشتر بخوانید:شام شب عید نوروز در شهر‌های مختلف ایران / از دلمه آذربایجان و ته چین مازندران تا قیمه خراسان و پلوماهی زنجان + تصاویر


در تهیه انواع مختلف پیتزا تهیه خمیر مناسب بسیار مهم است. برای اینکه شما بتوانید براحتی در منزل خمیری مناسب برای پیتزا تهیه کنید لازم است در این جا به چند نکته اشاره کنیم. در یک ظرف در بسته مخمر را به مدت یک ربع قرار دهید. پس از الک کردن آرد شکر و نمک و مخلوط کردن آن‌ها با هم روغن را با آن‌ها مخلوط کنید. مخمر عمل آمده را به مواد اضافه کنید. شیر یا آب را از قبل گرم کرده و طوری که ولرم باشد با مواد آرام آرام مخلوط کنید. در این هنگام بهتر است با یک دست خمیر را ورز داده و با دست دیگر شیر را اضافه کنید. خمیر را تا زمانی که نرم و لطیف و کشدار شود ادامه دهید. خمیر را در ظرف چرب شده قرار داده و روی آنرا بپوشانید و در یک محیط گرم به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. به این صورت خمیر پیتزای شما آماده است. از انواع دیگر پیتزا می‌توان به: پیتزا قارچ، نان سیر، پیتزا چرخی و کیسادیای مرغ اشاره کرد.

مواد لازم

بادمجان: ۲ عدد
قارچ: ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد (کوچک)
ذرت: ۱۰۰ گرم
زیتون: ۵۰ گرم (بدون هسته)
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا:
آرد سفید: ۵۰۰ گرم
آب گرم: ۱ پیمانه
خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم

مراحل پخت
مرحله ۱
در ابتدا مایه خمیر را با آب ولرم مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه در یک محیط گرم قرار دهید.

مرحله ۲
پس از الک کردن آرد، نمک، روغن زیتون و مایه خمیر را به آن بیافزایید.

مرحله ۳
بعد از چرب کردن روی خمیر ۱ و نیم ساعت زمان بدهید تا حجم خمیر ۲ یا ۳ برابر شود.

مرحله ۴
پادمجان‌ها را ورقه ورقه کنید و در آب نمک قرار دهید.

مرحله ۵
بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.

مرحله ۶
پس از تغییر حجم خمیر، آن را با وردنه باز کنید.

مرحله ۷
بادمجان‌های سرخ شده را روی خمیر بچینید و روی آن‌ها پیاز حلقه شده، زیتون، ذرت و قارچ را روی بادمجان‌ها بریزید.

مرحله ۸
در نهایت پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید.

مرحله ۹،
۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیتزا را در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید.

مرحله ۱۰
پس از طلایی رنگ شدن پنیر پیتزا آن را از فر خارج کرده و سرو نمایید.

آموزش آشپزی؛ از   تا  + تصاویر


سالاد چغندر و سیب زمینی
چغندر یک گیاه شیرین و خوشمزه است که برای استفاده در یک پیش غذای ساده، اما سالم گزینه مناسبی به شمار می‌آید. سالاد چغندر و سیب زمینی یک پیش غذای ساده، زیبا و با خواص فراوان است. اگر به دنبال یک سالاد متفاوت هستید سالاد چغندر بهترین انتخاب برای شما است. این گیاه مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد.

بعد از سال‌ها مصرف سالاد با سس چرب زمان تغییر آن فرا رسیده است. شما باید در سالاد‌های خود از مواد سالمی همچون چغندر استفاده کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. سالاد چغندر و سیب زمینی نیز از جمله سالاد‌های مفید و سالم می‌باشد. چغندر نه تنها حاوی مواد مغذی ضروری همچون ویتامین B، آهن، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است بلکه برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

خواص چغندر:

چغندر سرشار از نیترات است. این ماده در داخل بدن به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود. اکسید نیتریک ترکیبی است که رگ‌های خونی را شل می‌کند و باعث می‌شود فرآیند اکسیژن رسانی به خوبی انجام شود. چغندر نه تنها بر روی فشار خون بلکه بر روی قلب نیز تاثیر مثبت دارد. این ماده غنی از بتائین، ویتامین B و فولات است که می‌تواند سطح هموسیستئین را کاهش دهد. سطح بالای هموسیستئین باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آسیب به شریان‌ها می‌شود.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نیترات تحمل و استقامت بدن را افزایش می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که توانایی بدن برای تولید اکسید نیتریک با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین با استفاده از چغندر می‌توانید این عملکرد را افزایش دهید. اکسید نیتریک رگ‌های خونی را شل می‌کند و همین امر موجب افزایش گردش جریان خون به مغز خواهد شد. با افزایش گردش خونی، عملکرد مغز بهبود پیدا می‌کند. این موضوع برای افراد کهنسال بسیار مهم است. رومی‌ها و یونانی‌ها از چغندر به جای غذا استفاده می‌کردند. به عقیده یونانی‌ها برای خنک شدن خون، چغندر بهترین خوراکی است. چغندر سرشار از فیبر است و می‌تواند یبوست شما را به خوبی درمان کند. یک پیمانه چغندر می‌تواند ۴ گرم فیبر وارد بدن شما کند. این فیبر‌ها معمولا فیبر‌های نامحلول هستند و به کاهش یبوست، بواسیر و دیورتیکولیت کمک می‌کنند.
از انواع دیگر سالاد می‌توان به: سالاد خیار با سس خامه و پیازچه، سالاد کنگر، سالاد آلمانی و سالاد قارچ اشاره کرد.

مواد لازم
سیب زمینی متوسط: ۳ عدد
چغندر متوسط: ۳ عدد
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
پنیر لبنه: ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده: یک کاسه
سیر رنده شده: ۲ حبه
شوید: به مقدار دلخواه
نمک: به میزان دلخواه

مراحل پخت
مرحله ۱
ابتدا چغندر‌ها را رنده کرده و با کمی روغن زیتون تفت دهید تا نرم شده و آبش کشیده شود.

مرحله ۲
سیب زمینی‌ها را مکعبی کوچک خرد کرده و سرخ کنید تا نرم شوند. (یا می‌توانید آبپز کنید).

مرحله ۳
سیب زمینی و چغندر را کنار بگذارید تا سرد شوند.

مرحله ۴
در این فاصله سیر را رنده کرده و پنیر لبنه را خرد (له) کنید.

مرحله ۵
برای تهیه سس، بقیه مواد (ماست، سس مایونز، پنیر، نمک و سیر رنده شده) را با هم مخلوط کنید و آن را کناری بگذارید.

مرحله ۶
وقتی چغندر و سیب زمینی سرد شدند، با سس مخلوط کنید.

مرحله ۷
روی سالاد چغندر قرمز خودتون رو با شوید خرد شده و مواد دیگر به دلخواه تزیین کنید.

مرحله ۸
سالاد شما آماده است.

آموزش آشپزی؛ از   تا  + تصاویر


شنیسل ماهی
شنیسل ماهی یکی از خوشمزه‌ترین نوع پخت ماهی به حساب می‌آید که تمام بوی نامطبوع آن در این روش از میان می‌رود. ماهی یکی از خوشمزه‌ترین خوراک‌های مردمان جهان است. ماهی‌ها از انواع گوشت‌هایی هستند که دارای پروتئین فراوانی می‌باشند که جزء مواد اصلی برنامه غذایی اهالی مناطق شمالی و جنوبی کشورمان به حساب می‌آیند. این ماده غذایی از ارزش بالایی برخوردار است به طوری که بیش‌تر مواد مغذی و مفید را دارا می‌باشد. ماهی برای کسانی که کمبود ید دارند می‌تواند مفید باشد. خوش طعم بودن این نوع غذا‌ها بستگی به چگونگی طبخ ماهی آن دارد. وجه تمایز ماهی با سایر مواد غذایی در نوع چربی موجود در آن است. از نظر ترکیب چربی با سایر چربی‌های حیوانی نیز متفاوت است. چربی‌های حیوانی دارای اسید‌های چرب اشباع شده اند که باعث بالارفتن چربی‌های نامطلوب خون نظیر کلسترول می‌باشند.
مصرف بی رویه چربی‌های حیوانی موجب سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود، ولی چربی موجود در ماهی با چربی موجود در مواد غذایی حیوانی متفاوت و از نوع چربی مشابه مواد گیاهی است. ماهی‌ها دارای اسید‌های چرب اشباع نشده امگا ۳ هستند که نه تنها ضرر ندارد بلکه در سلامت انسان نقش موثری دارد. موادی که در ماهی وجود دارد باعث جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های مختلف می‌شود و همچنین اختلالات و عوارض مختلف را بهبود و کنترل می‌کند؛ بنابراین شما با مصرف ماهی می‌توانید سلامتی خود را تضمین نمایید. چربی موجود در ماهی می‌تواند در پیش گیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد. ماهی حاوی پروتئین است که در دستگاه گوارش به خوبی هضم می‌شود به طوری که تمام پروتئین آن جذب بدن می‌شود و تقریبا به طور کامل مصرف می‌گردد. ماهی از انواع منابع مفید غذایی تشکیل شده است که آهن یکی از آن هاست. آهن نیز مانند پروتئین به خوبی جذب بدن می‌شود و هضم آن راحت است.
از انواع خوراک‌ها می‌توان به: مرغ تنوری، سس سالسا و ماهی کاد، ماهی تیلاپیا و گوجه فرنگی کبابی و تاکو ماهی اشاره کرد.

مواد لازم
ماهی: ۱ عدد
آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
سویا سس: ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید: ۳-۲ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری: ۳-۲ قاشق غذا خوری
نمک: به مقدار دلخواه
فلفل: به مقدار دلخواه
روغن مخصوص سرخ کردنی: به میزان لازم

مراحل پخت
مرحله ۱
ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه با آب لیمو، سرکه، سویا سس، نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله ۲
ماهی را در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن برود.

مرحله ۳
سپس آن را به آرد معمولی، سپس تخم مرغ و نهایتاً آرد سوخاری آغشته نمایید و در روغن سرخ کنید.

آموزش آشپزی؛ از   تا  + تصاویر


کتلت
کتلت از آن دسته غذا‌هایی است که شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد. این غذای خوشمزه به راحتی تهیه می‌شود و همگان بر این موضوع معتقد هستند که بهترین کتلت دنیا، کتلت‌هایی ست که مادران تهیه می‌کنند. حال امروز ما می‌خواهیم شما را با تمامی فوت و فن‌های کتلت‌های مامان پز آشنا کنیم. تا شما هم بتوانید به راحتی این غذای خوشمزه را تهیه کنید. این غذا انوع مختلفی دارد از جمله: کتلت گوشت، مرغ، بوقلمون و … که به ترتیب تمامی این خوشمزه‌ها را به شما آموزش خواهیم داد. کتلت یا شامی از دسته غذا‌های پرسی می‌باشند. این غذای پر طرفدار طعم کمی چرب و گوشتی دارد و معمولا بدون برنج و با نان سرو می‌شود. امروز تقریبا شما با هر مواد غذایی که فکر کنید می‌توانید کتلت تهیه کنید فقط ماده اولیه آن متفاوت می‌شود. اما قیافه ظاهری همه آن‌ها تقریبا یکی است. تقریبا می‌توان گفت که مهمترین ماده غذایی در این غذا گوشت چرخ کرده گوسفند و گوساله است. گوشت چرخ کرده حاوی ۴۲ گرم پروتئین در هر ۱۸۰ گرم می‌باشد و اگر از نوع لخم و بدون چربی گوشت گوساله تهیه شود بسیار سودمند می‌باشد و در هر ۱۸۰ گرم آن می‌تواند ۶ گرم چربی پیدا کرد. این گوشت در میان بهترین منابع غذای رژیمی حاوی کراتین سرشار است. همانطور که می‌دانید و به وضوح مستند است، این ماده مغذی به بدنسازان کمک می‌کند آهن بیشتری جذب کنند و به نوعی محرک رشد عضله است. این ماده غذایی یکی از سالم‌ترین انواع گوشت قرمز است. این گوشت فوق العاده سرشار از روی است. یک ماده معدنی که منجر به افزایش فرآیند تولید تستوسترون می‌شود. برای انجماد گوشت چرخ کرده خوب است که از این روش استفاده کنید، هرچه حجم گوشت درون بسته کمتر و ضخامت گوشت کمتر و به صورت لایه پهن‌تر و نازک‌تر باشد و دمای فریزر نیز پایین‌تر باشد، گوشت هم زودتر یخ می‌زند و هم کیفیت بالای آن از دست نمی‌رود. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم که با پخت کتلت چشم بلبلی، کماج و پکوره نیز آشنا شوید.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده گوساله (یا مخلوط گوسفند و گوساله):۵۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط: ۴ عدد
تخم مرغ: ۲ عدد
پیاز: ۱ عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل: به مقدار لازم
ادویه: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

مراحل پخت
مرحله ۱
ابتدا پیاز را رنده درشت کنید.

مرحله ۲
سپس سیب زمینی را رنده ریز کنید.

مرحله ۳
گوشت و پیاز و سیب زمینی و تخم مرغ و ادویه و زردچوبه و نمک و فلفل رو مخلوط کنید.

مرحله ۴
با دست خوب ورز دهید تا مواد منسجم شوند.

مرحله ۵
بهتر است نیم ساعت مایه کتلت را داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله ۶
سپس روغن را در تابه روی شعله متوسط خوب داغ کنید؛ و پس از آن حرارت را کم کنید.

مرحله ۷
از مایه کتلت مقداری بردارید و در دستتان به فرم دلخواه که معمولا برای کتلت به صورت بیضی کشیده ست در بیاورید.

مرحله ۸
زمانی که روغن داغ شد آرام کتلت را داخل روغن سُر دهید.

مرحله ۹
تمامی کتلت‌ها را به همین ترتیب در تابه بگذارید.

مرحله ۱۰
وقتی یک سمت کاملا سرخ و قهوه‌ای شد برگردانید تا سمت دیگر کتلت نیز سرخ شود.

مرحله ۱۱
توجه کنید که حرارت گاز ملایم باشد تا کتلت‌ها مغز پخت شوند.

مرحله ۱۲
کتلت‌ها را کلفت نگیرید تا خوب پخته شوند.

مرحله ۱۳
با گوجه و خیارشور نوش جان کنید.

آموزش آشپزی؛ از   تا  + تصاویر


مرغ تنوری
مرغ تنوری یکی از غذا‌های خوشمزه و مورد علاقه کودکان و نوجوانان است. این غذا به دلیل شکل ظاهری که دارد اشتهای بچه‌ها رامی تواند تحریک کند و آن‌ها را به خوردن غذا تشویق کند. اگر بچه‌های شما نیز از خوردن انواع غذا‌ها امتناع می‌کنند شما می‌توانید از این غذا استفاده کنید و با تزئین آن به شکل‌های مختلف آن‌ها را به خوردن مرغ تنوری تشویق کنید. خود این خوراک به دلیل اینکه دارای ظاهری عالی و اشتها آور است زیاد احتیاج به تزئین‌های سخت و مشکل ندارد و با کمی مواد اولیه غذا می‌توانید آن را تزئین کنید.

از مرغ تنوری می‌توانید به عنوان یک وعده کامل نهار و یا شام استفاده کنید، حتی می‌توانید در میان وعده نیز آن را سرو کنید. این غذا از لحاظ تهیه کردن بسیار آسان و راحت است به طوری که تهیه آن وقت شما را زیاد نمی‌گیرد. مرغ تنوری به دلیل اینکه در فر درست می‌شود دیگر احتیاج ندارد شما روی گاز بایستید و مرغ‌ها را سرخ کنید و به همین دلیل سریع قابل تهیه است همچنین در این غذا از روغن کمی استفاده می‌کنید به همین دلیل به عنوان یک غذای سالم شناخته می‌شود. اگر شما نیز به فکر سلامت خانواده خود هستید بهتر است از غذا‌هایی که روغن کمی در آن استفاده می‌شود مصرف کنید و یا در آن‌ها روغن کمی بریزید.

برای اینکه غذای مصرفی شما سالم باشد می‌توانید از روغن‌های طبیعی و یا روغن زیتون استفاده کنید. در طبخ مرغ تنوری تمام این نکات لحاظ شده است تا سلامت خانواده به خطر نیفتد. مرغ نیز به دلیل اینکه از خانواده گوشت سفید می‌باشد دارای پروتئین فراوانی می‌باشد و برای بدن مفید است. در نتیجه با تهیه این غذا در حفظ سلامتی خانواده خود کوشا باشید و غذایی سالم تهیه کنید. ساندویچ مرغ مکزیکی، کیوسکی مرغ، مرغ تندوری و کاری ماسامان با مرغ از انواع غذا‌هایی هستند که می‌توانید با مرغ برای خانواده خود تهیه کنید.

مواد لازم
مرغ خرد شده: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد (چاپ شده)
سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری
ماست: ۳ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
فلفل قرمز: به میزان لازم
پاپریکا: به میزان لازم
فلفل دلمه‌ای:۱ عدد (اسلایس شده)
هویج:۱ عدد (اسلایس شده)
آب لیمو: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: به میزان لازم

مراحل پخت
مرحله ۱
پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا، سس، ماست، روغن زیتون و آب لیمو را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲
مرغ‌های تکه شده را به این مواد آغشته کنید (داخل این مواد بریزید) و در ظرف را بگذارید.

مرحله ۳
سپس ظرف را داخل یخچال به مدت ۷-۸ بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله ۴
بعد از مزه دار شدن مرغ آن را از مواد جدا کنید.

مرحله ۵
داخل یک ظرف مناسب که قرار است داخل فر بگذارید یک قاشق کره آب کنید.

مرحله ۶
مرغ‌ها را داخل ظرف بچینید.

مرحله ۷
موادی که مرغ را داخل آن گذاشته بودید تا مزه دار شود به غیر از فلفل دلمه‌ای که از مواد جدا می‌کنید، کمی به آن‌ها آب اضافه کنید و بعد از صافی رد کنید تا پیاز هاش نیز جدا شود.

مرحله ۸
سپس روی مرغ‌ها بریزید تا جایی که تقریبا رویه مرغ را بگیرد.

مرحله ۹
فلفل دلمه ای‌هایی که جدا کرده بودید و یک هویج را حلقه‌ای کرده و روی مرغ و آب آن قرار دهید.

مرحله ۱۰
روی ظرف فویل بپیچید و داخل فر ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت قرار دهید.

مرحله ۱۱
پس از یک ساعت فویل را برداشته و روی مرغ‌ها را با قلمو زعفران و کره بزنید و در فر دوباره قرار دهید و تا یک ساعت دیگر هم صبرکنید.

مرحله ۱۲
مرغ را هراز گاهی چک کنید و گاهی اوقات از مواد سس روی مرغ‌ها بریزید.

مرحله ۱۳
پس از دو ساعت مرغ شما آماده سور است.

آموزش آشپزی؛ از   تا  + تصاویر

آموزش آشپزی/ به آشپزخانه مجازی خوش آمدید

در ادامه طرز تهیه چند غذای خاص و خوشمزه دیگر را نیز مشاهده می کنید.


فرنی لواشک زردآلو

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


طرز تهیه خورش پرتقال خوشمزه و عالی

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


آموزش تهیه فرفره قارچ و پنیر خوشمزه

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


آموزش تهیه نوشیدنی دتاکس پرتقال و نعناع

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


طرز تهیه سوهان پسته‌ای خوشمزه

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


آموزش درست کردن خوراک ماهی و گلابی

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


طرز تهیه املت کیسه‌ای خوشمزه و عالی

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


آموزش درست کردن ته چین ماکارونی خوشمزه

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


شیرینی نخودچی + طرز تهیه و نکات مربوط به آن

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


طرز تهیه رولت مرغ و بادمجان

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


چطور فریتاتای قارچ و اسفناج درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


چطور شکلات وفلس درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ ازپیتزای بادمجان تا مرغ تنوری + تصاویر


چگونه کوکی لیمویی درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از املت کیسه‌ای و فرفره قارچ تا خورش پرتقال و فرنی لواشک زردآلو + تصاویر


چگونه مافین شکلات و کدو سبز درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از املت کیسه‌ای و فرفره قارچ تا خورش پرتقال و فرنی لواشک زردآلو + تصاویر


چگونه تارت تمشکی درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از املت کیسه‌ای و فرفره قارچ تا خورش پرتقال و فرنی لواشک زردآلو + تصاویر

جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مطالب در سرویس وبگردی

دانستنی‌ها/ از ناگفته های غسال اموات کرونایی تا اسرار گیاه بخت

فوت و فن‌های خانه‌داری/ از تبدیل پوست پرتقال به شوینده تا وسایلی که نباید در حمام نگه داشت

منابع: غذالند/ ایران کوک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۹:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خیلی خوب و مفید بود از شما تشکر می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود
خدا خیرتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سوهانی که گفتید با عکسش نمیخونه اون که گفتید مثله آبنبات میشه
آموزش همین سوهان رو واسمون بزارید
آخرین اخبار