از تغییر اعزام مشمولان سربازی گروه پزشکی تا کشف مواد مخدر و ژل ضدعفونی کننده

با بسته انتظامی دوم فروردین باشگاه خبرنگاران جوان کرمان همراه شوید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته انتظامی امروز خبرهایی از همت پلیس برای تولید ماسک، کشف مواد مخدر و ژل ضدعفونی کننده، دستگیری سارقان در رفسنجان و ... را بخوانید. 

تولید روزانه ۲ هزار ماسک

 فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اهتمام کامل مجموعه انتظامی در انجام تدابیر پیشگیری از شیوع کرونا گفت: در این راستا خط تولید ماسک بهداشتی دریکی از واحدهای کرمان وابسته به بنیاد تعاون ناجا نیز راه اندازی شد.
سردار عبدالرضا ناظری گفت: در راستای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام تمامی افراد و سازمان‌ها در مقابله با ویروس منحوس کرونا در مجموعه انتظامی نیز تدابیر مهمی را مورد توجه قرار دادیم.

او افزود: در این رابطه با بهره گیری از ظرفیت کارکنان وظیفه مرکز آموزش شهید باهنر و دارای مهارت در دوزندگی و دیگر مهارت‌های مرتبط با طراحی و دوخت لباس، خط تولید ماسک بهداشتی در یکی از واحدهای تولیدی شهر کرمان وابسته به بنیاد تعاون ناجا را راه اندازی کردیم که در این واحد ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار ماسک وجود دارد.

سردار ناظری تصریح کرد: این ماسک‌های تولیدی در اختیار کارکنان انتظامی به سبب حجم ماموریت‌های مختلفی که مرتبط با شهروندان دارند و همچنین خانواده‌های آنان و سایر نیرو‌های مسلح قرار خواهد گرفت و در صورت امکان و نیاز در اختیار دیگر افراد و نهاد‌های جامعه نیز قرار می‌گیرند تا بتوانیم در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز به شهروندان خدمات رسانی کنیم.

فرمانده انتظامی استان با قدردانی از زحمات معاونت‌های آماد و پشتیبانی، بهداری و کارکنان واحد تولیدی گفت: این واحد تولیدی در ایام نوروز تعطیل بود، اما بنا به ضروت و برای تامین ماسک مورد نیاز، فعالیت خود را در این ایام از سر گرفت که روند تولید به نحو مطلوبی در حال پیشرفت است و می‌توان گفت هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار ماسک بهداشتی چهار لایه و دارای قابلیت شست و شو از الیاف طبیعی  در این واحد وجود دارد.

کشف انبار احتکار ژل ضد عفونی کننده در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف محل احتکار و دپو یک هزار و ۳۴۴ عدد ژل ضد عفونی کننده خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدا گفت: همزمان با شیوع اپیدمی ویروس کرونا و نیاز به مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده، ماموران انتظامی این فرماندهی، مقابله با محتکران در این زمینه را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ با همکاری پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با انجام  اقدامات اطلاعاتی و حضور میدانی در صنوف توزیع کننده اقلام بهداشتی، موفق به شناسایی محل دپو مقداری اقلام بهداشتی شدند.

او تصریح کرد: در این رابطه ماموران پس از اطمینان از این موضوع با هماهنگی مقام قضایی از این محل بازدید کردند که در بازرسی از آن یک هزار و ۳۴۴ عدد ژل ضد عفونی کننده دست کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه کارشناسان، ارزش اقلام مکشوفه را بالغ بر ۱۷۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، سریعا از طریق ۱۱۰ موضوع را به پلیس منعکس و در امر جلوگیری از احتکار اقلام مورد نیاز جامعه همکاری کنند.

تغییر تاریخ اعزام مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی سال ۹۹

سازمان وظیفه عمومی برای  تامین کادر پزشکی به منظور بهره گیری در امور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاریخ اعزام کلیه مشمولان مورد نیاز گروه پزشکی و پیراپزشکی را از اول اردیبهشت  به تاریخ شش فروردین  تغییر داده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح با توجه به شیوع ویروس کرونا که باعث ایجاد مشکلات عدیده برای اقشار مختلف مردم شده  و برای  تامین کادر پزشکی، تاریخ اعزام کلیه مشمولان مورد نیاز گروه پزشکی و پیراپزشکی از اول اردیبهشت به ششم فروردین تغییر کرده است.

سرهنگ اسدی افزود: این مشمولان می‌بایست در تاریخ ذکر شده  برای اعزام به معاونت‌های وظیفه عمومی مراجعه کنند تا به مراکز آموزش اعزام شوند.

او همچنین بیان داشت: مشمولانی که فارغ التحصیل شده و در مدت یک سال مهلت معرفی قرار دارند نیز باید تا آخر فروردین ماه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و درخواست اعزام خود را ثبت کنند و در صورت  معرفی نکردن خود تا آخر فروردین ماه، مرتکب غیبت شده و مشمول غایب محسوب می شوند.

ضدعفونی روزانه و مستمر اماکن و محیط اداری حوزه نظام وظیفه

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به ضدعفونی روزانه و مستمر اماکن و محیط اداری حوزه نظام وظیفه گفت: به منظور کاهش زمینه‌های شیوع ویروس کرونا طی اطلاعیه‌هایی از مراجعین خواسته شده امور مرتبط با این اداره را به صورت تلفنی دنبال کنند.

سرهنگ قاسم اسدی گفت: از آنجا که حوزه نظام وظیفه مراجعین زیادی در طول ساعت کاری دارد به منظور کاهش زمینه‌های شیوع ویروس کرونا تمامی محوطه و اماکن این اداره ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

او افزود: علاوه بر این طی اطلاعیه‌هایی از شهروندان و مراجعین خواسته شده تا حد امکان امور مرتبط با این اداره را به صورت تلنفی با شماره ۰۹۶۴۸۰ دنبال و از مراجعات حضوری خودداری کنند.

کشف ۱۳۹ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات پلیس بافت

فرمانده انتظامی شهرستان بافت از کشف ۱۳۹ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضی گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همزمان با ایام نوروز ۹۹ با تشدید طرح‌های مبارزه با قاچاقچیان با انجام کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ از محور‌های فرعی این شهرستان به مرکز کشور مطلع شدند.
او بیان داشت: در این رابطه ماموران ضمن اخذ مجوز قضایی با استقرار در محور خاکی بافت-اسفندقه به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دستور ایست دادند که راننده این خودرو پس از مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد.

سرهنگ میرافضلی افزود: ماموران با تعقیب و مراقبت ضربتی موفق شدند این خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۳۹ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک کشف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با تاکید بر اینکه مبارزه با حمل و سوء مصرف مواد مخدر وظیفه همگانی است از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری کنند.

افزایش واحد‌های گشت نوروزی پلیس در رفسنجان

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان از افزایش واحد‌های گشت نوروزی پلیس در این شهرستان خبر داد و گفت: با افزایش واحد‌های گشت در سطح شهرستان اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو اقدام به سرقت کرده و شهر را ناامن کنند.

سرهنگ محمد جواد آرامون افزود: در ایام نوروز طرح‌های ویژه‌ای را به منظور جلوگیری از سرقت و افزایش تامین امنیت مردم در سطح شهر به اجرا گذاشته ایم و برای  پیشگیری از جرایم و سرقت‌ها، تلاش‌های بیشتری داریم.

او با اشاره به اینکه در ایام نوروز شهروندان به علت ویروس کرونا در منزل هستند، افزود: در طول ایام نوروز پلیس با افزایش واحد‌های گشتی و ماموران گشت پیاده در بازار مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از سرقت مغازه‌ها و منازل خالی از سکنه در سطح شهر انجام می‌دهد.

سرهنگ آرامون احساس امنیت را از جمله مقولات مهم در هر جامعه‌ای دانست و افزود: احساس امنیت اساسی‌ترین نیاز افراد جامعه بوده و اگر این نیاز مهم در شهر یا جامعه تامین نشود، نمی‌توان انتظار خود شکوفایی و پیشرفت در جامعه  را داشت.

دستگیری ۴  سارق در رفسنجان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری ۴ نفر سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد جواد آرامون افزود: در پی کسب خبر مبنی بر سرقت یک دستگاه موتور سیکلت در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران واحد‌های گشت قرار گرفت.

او گفت: با گشت زنی هدفمند واحد‌های گشت در سطح شهرستان، موتور سیکلت مسروقه در یکی از خیابان‌های سطح شهر رویت که با تدابیر پلیسی موتور سیکلت متوقف و سوار آن دستگیر و  به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت و متهم به بزه خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: ماموران در دو عملیات جداگانه نیز موفق شدند، دو دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف و سه نفر سارق را دستگیر کنند.
او  با اشاره به اینکه متهمان به بزه خود معترف شده اند، افزود: موتورسیکلت‌های مسروقه تحویل مالباختگان و متهمان با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: سرقت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار