تعطیلی بازار و مراکز خرید تا نیمه فروردین در کرمان

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه بازار و پاساژ‌های این استان طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تا ۱۵ فرودین امسال تعطیل خواهند بود، گفت: انتظار می‌رود اصناف با بسترسازی، شرایط خرید تلفنی و اینترنتی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: طبق مصوبه این ستاد بازار‌های سنتی، پاساژ‌ها و مراکز خرید کرمان تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل خواهند بود و در راستای رفع نیاز‌های ضروری جامعه، باید بستر خرید و فروش اینترنتی و تلفنی را در بین اصناف و مردم نهادینه کرد.

او افزود: اگر ضرورت تامین زیرساخت‌ها و تامین یارانه‌ای برای ترویج خرید و فروش اینترنتی احساس شود، ستاد مقابله با انتشار ویروس کرونا در کرمان این اقدام را انجام می دهد. 

فدایی بیان کرد: تمام کالا‌ها و اقلام پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا اعم از تولیدی یا وارداتی باید با نرخ ستاد تنظیم بازار توزیع شود و در این راستا نیز باید نظارت ویژه‌ای بر داروخانه‌ها و محل‌های عرضه این اقلام از سوی نهاد‌های نظارتی صورت گیرد.

او  گفت: اتوبوس‌های حامل اتباع غیرمجاز طرد شده از استان کرمان می‌توانند در مسیر کرمان به سیستان و بلوچستان با حضور ماموران نیروی انتظامی تردد کنند و این اقدام برای مقابله با ویروس کرونا در استان موثر است.

استاندار کرمان به جزییات بیشتری از مصوبات ستاد مقابله با کرونا امروز  اشاره و تصریح کرد: حمل و نقل عمومی کشور شامل حرکت قطارها، هواپیما‌ها و اتوبوس‌ها موضوعی است که تصمیمات آن بر عهده ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا است و در این راستا نمی‌توانیم تصمیم گیری خاصی در استان‌ها داشته باشیم.

او افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر آموزش‌های مدارس کشور از ۱۶ فروردین ماه امسال آغاز شود، به مدت یک ماه به دوره آموزش مدارس کشور اضافه  می شود و اگر تاخیر دوباره‌ای در آغاز مجدد سال تحصیلی دانش آموزان ایجاد شود، به همان میزان نیز دوباره به سال تحصیلی اضافه می شود،  ضمن آنکه در موضوع ادامه سال تحصیلی مراکز آموزش عالی نیز مقرر شد به مدت سه هفته به دوره آن‌ها اضافه شود.

فدایی کنترل جدی ورودی‌های استان کرمان  را یکی دیگر از مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در استان کرمان عنوان کرد و افزود: در این راستا مهمترین ورودی استان کرمان از سمت شهرستان انار کنترل می‌شود.

او  با بیان اینکه دو راهی دهج نیز یکی از ورود‌های ترانزیتی استان کرمان است که وسایل نقلیه از این مسیر به سمت استان هرمزگان و سایر نقاط کشور تردد دارند که مشکلاتی برای استان یزد ایجاد کرده بود، گفت: در این ستاد مقرر شد که دستورالعملی در زمینه ورود خودرو‌ها از این ناحیه تدوین شود.

استاندار کرمان افزود: در ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین مصوب شد، تیم‌های گشتی‌های متشکل از بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در شهر خودرو‌هایی با پلاک‌های غیربومی را کنترل و بررسی کنند و در خصوص تردد آن‌ها در سطح شهر‌های استان تصمیم‌گیری شود که گزارش اقدامات آن‌ها به زودی اعلام می شود. 

او تصریح کرد: ممکن است به هر دلیلی افراد غیربومی وارد استان کرمان شده و چادرهایی در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر برپا کرده باشند که در این استا نیز مقرر شد بر اساس مصوبات ستاد استانی، در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام / م 

برچسب ها: کرونا ویروس ، تعظیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار