استاندار سمنان:

تجهیز ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان سمنان

آشناگر با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای مقابله با کرونا در استان سمنان صورت گرفته است، گفت: نمونه این اقدامات تجهیز یک هزار تخت بیمارستانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان ضمن تشریح عملکرد ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به‌خصوص تمهیدات لازم در خصوص مبارزه با بیماری، گفت: اقدامات خوبی در ستاد مقابله با کرونا در استان صورت گرفته و امروز به حمدالله در زمینهٔ دارو و تجهیزات مشاهده می‌کنیم که کسری در سطح استان وجود ندارد.

او بابیان اینکه از لحاظ آمار تعداد مبتلایان سمنان در زمره استان‌های پرخطر است و درنتیجه از همان ابتدا نیز دولت بر روی مصوبات ستاد مقابله با کرونا تأکید ویژه‌ای داشت، افزود: شاید از لحاظ تعداد سمنان آمار بالایی داشته باشد، اما از لحاظ میزان بهبودیافتگان این استان با ۷۳ درصد یکی از بهترین عملکرد‌ها را داشته باشد.

استاندار سمنان درباره علل شیوع یک‌باره کرونا در این استان، توضیح داد: سمنان موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد در حقیقت هم‌جواری با هشت استان و نزدیکی به پایتخت و تردد‌های بی‌شمار از کریدور‌های غرب به شرق و شمال به جنوب به‌طور طبیعی سبب شد تا استان سمنان تحت تأثیر این بیماری قرار گیرد.

آشناگر بابیان اینکه در کنار این موقعیت جغرافیایی همان‌طور که کارشناسان و وزارت بهداشت نیز اعلام کرد، سرعت سرایت کرونا ویروس نسبت به جمعیت قابل‌توجه بود، ابراز کرد: از همان روز‌های نخست با تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا اقدامات جدی با همراهی دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد نتایج خوبی هستیم.

او با تأکید بر اینکه در کنار داشته‌های درمانی استان، یکی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا این بود که به‌سرعت هزار تخت بیمارستانی تجهیز شود که این اقدام صورت گرفت، ابراز کرد: این ظرفیت ایجادشده، قابلیت افزایش تا هزار و ۵۰۰ تخت را هم دارد.

استاندار سمنان بابیان اینکه علی‌رغم اینکه سرعت شیوع ویروس کرونا زیاد بود، اما خوشبختانه سرعت بهبود افراد نیز به همان نسبت بالا رفت، بیان کرد: این امر نشان داد که ما نیازمند تجهیز برخی مراکز برای نقاهت هستیم درنتیجه چهار مرکز نقاهتگاهی نیز آماده‌شده است.

آشناگر همچنین از مردم خواست تا در خانه بمانند و افزود: اقدامات ستاد مقابله با کرونا قطعاً در سایه همراهی و همکاری مردم و همچنین حفظ بهداشت عمومی نتیجه می‌دهد خوشبختانه مردم همکاری خوبی را داشته‌اند و از این پس نیز تقاضا داریم تا همکاری شان را با ما حفظ و تقویت نمایند.

او در نهایت از تمام خدمات دستگاه‌های پزشکی و درمانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان، ستاد مبارزه با بیماری کرونا و دستگاه‌های عضو، مردم، هلال احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان که تمام مبادی ورودی و خروجی استان را با تب سنجی مورد پایش قرار می‌دهند تقدیر کرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.