بابسته خبر‌های انتظامی ۴ فروردین ۹۹در سایت باشگاه خبرنگاران همراه باشید.

خودداری مردم از تردد‌های درون و برون شهری تا دستگیری سارق مسلح در بم    به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  با بسته خبر‌های انتظامی ۴ فروردین ۹۹در سایت باشگاه خبرنگاران همراه باشید.

تاکید فرمانده انتظامی استان بر کاهش تردد‌های درون و بین شهری

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پلیس به نوبه خود نگران سلامت عموم شهروندان است بر کاهش تردد‌های درون و بین شهری مردم در ایام نوروز تاکید کرد.

سردار ناظری با اشاره به اینکه گاهی شمار مسافران و تردد‌ها در محور کوهپایه، شهداد و دیگر مناطق خوش آب و هوای محدوده استان افزایش دارد، گفت: شاید مردم قصد داشته باشند به رسم هر ساله سنت دید و بازدید از بزرگتران را انجام دهند، اما با توجه به بحران ویروس کرونا شاید خدای ناخواسته به سبب همین دید وبازدید‌ها که به سبب پیشگیری از شیوع بیماری کرونا منع شده اند باعث بیماری و فوت عزیزانمان هم بشویم.

سردار ناظری با اشاره به استقرار در مبادی ورودی شهر‌ها در راستای کاهش حضور مسافران در استان بمنظور کاهش زمینه‌های شیوع ویروس کرونا گفت:یکی از دیگر اقدامات در دست انجام طرحی با همکاری اداره راهداری و پلیس راه و راهور است که طی آن ماموران پلیس راه به رانندگان وسایل نقلیه غیربومی تذکر داده و شماره پلاک خودرو‌های عبوری را جهت مشخص شدن راننده و ارسال پیام به اداره راهداری منعکس می‌کنند.

دستگیری سارق مسلح تحت تعقیب در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری یک سارق مسلح تحت تعقیب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت و جرائم خشن در سطح حوزه استحفاظی شهرستان بم و ارتقاء امنیت اجتماعی در سال جدید کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی بخش دهبکری این سارق مسلح سابقه دار را در بخش دهبکری دستگیر کنند.

اوتصریح کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده به بیش از ۳۰ فقره سرقت مسلحانه با همکاری همدستش که قبلا توسط پلیس دستگیر شده بود، اعتراف کرد.

عاملان قتل در شهرستان‌های ریگان و سیرجان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به تلاش مضاعف پلیس سراسر استان در ایام نوروز ۹۹ در تشریح جزئیات این خبر گفت: علیرغم هشدار‌های مکرری که در رابطه با کنترل خشم و پرهیز از رفتار‌های خشونت بار داده می‌شود متاسفانه طی ایام پایانی سال ۹۸ و روز‌های آغازین سال جدید ۲ مورد قتل در شهرستان سیرجان و یک مورد نیز در شهرستان ریگان رخ داد که ۳ مورد کشف شدند.

او افزود: در قتل رخ داده در شهرستان ریگان، یک خانم حدودا ۲۷ ساله در یکی از روستا‌های محدوده این شهرستان به قتل می‌رسد که ماموران با حفظ صحنه و تلاش‌های شبانه روی بعدی دو نفر متهم در این رابطه را شناسایی و آنان را در مناطق کوهستانی دستگیر می‌کنند که بنا به بررسی‌ها مسائل و اختلافات خانوادگی در وقوع این قتل نقش داشته اند.

او تصریح کرد: مورد اول قتل‌های به وقوع پیوسته شهرستان سیرجان یک پسر جوان حین تردد با موتورسیکلت در یک نقطه این شهر توسط چند جوان با ضربات چاقو زخمی و در نهایت کشته می‌شود که با گزارش بموقع این مورد به پلیس توسط شهروندان، ماموران انتظامی قاتل و دیگر جوان همراه وی را لحظاتی بعد در یک نقطه دیگر شهر شناسایی و دستگیر کردند که متاسفانه قدرت نمایی با سلاح سرد دلیل اولیه وقوع این قتل عنوان شده است.

سردار ناظری گفت: در پی تماس شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر اینکه یک خانم جوان توسط دو نفر ناشناس در یکی از معابر اطراف شهر از یک دستگاه خودروی سانتافه به بیرون پرتاب و کشته می‌شود با اجرای طرح مهار، ماموران کلانتری ۱۶ در یکی از جاده‌های اطراف شهر سد راه این خودرو می‌شوند که در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند و علت این حادثه منجر به قتل خانم جوان نیز در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان ضمن یادآوری پیامد‌ها و صدمات خشم در انسان و آسیب‌های جبران ناپذیر تصمیمات خالی از عقل و منطق در موارد وقوع اختلافات و خشونت‌های بعدی افزود: گاهی اوقات قربانیان رفتار‌های خشونت آمیز و هیجانی، افراد بی گناه و اطرافیان هستند که این مورد در قتل جوان سیرجانی قابل تبیین است و بررسی علت و انگیزه ۲ مورد دیگر نیز به مسائل خانوادگی و مسائل خاص حوزه نوامیس مربوط می‌شود که به هر صورت همگان باید شدیدا متوجه تبعات بعدی اعمال و رفتار خود باشند.

کشف ۱۸ فقره سرقت در پرونده سارق حرفه‌ای سیم و کابل

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل و کشف ۱۸ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ فداء با تاکید بر افزایش تیم‌های محسوس و نامحسوس در ایام نوروز تصریح کرد: این متهم در بازجویی‌های تخصصی به ۱۱ فقره سرقت سیم و کابل و ۷ فقره سرقت تجهیزات برق از معابر شهر کرمان اعتراف کرد که قطعا مسبب خاموشی‌های نامتعارف زیادی در محله‌های مختلف شهر بوده است.

عامل تشویش اذهان عمومی با هدف سهل انگاری نسبت به ویروس کرونا دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی که با هدف ترغیب مردم به سهل انگاری نسبت به ویروس کرونا مطالبی را در فضای مجازی انتشار می‌داد، خبر داد.

سرهنگ عبدلی در تشریح این خبر اظهار داشت: این فرد در مقابل دستگاه کارت خوان و با زدن انگشت به دستگاه و بردن به دهان خود اظهار می‌داشت که"این ویروس برای تهرانی‌ها است و ما کرونا نمی‌گیریم"و به این روش موجب تشویش اذهان عمومی و سو استفاده شبکه‌های معاند شده بود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک با اعلام اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد از مردم خواست اخبار موثق را از رسانه‌های معتبر و رسمی دنبال و اینگونه موارد را نیز باور و بازنشر نکنند.

انهدام باند سارقان آهن آلات با کشف ۳۷ فقره سرقت در کرمان

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند ۴ نفره سارقان آهن آلات سبک وسنگین از کارگاه‌های مختلف سطح شهر کرمان و کشف ۳۷ فقره سرقت خبر داد.

سردار ناظری با اشاره به تلاش مضاعف پلیس در حوزه پیشگیری و کشف جرائم در ایام نوروز بیان داشت: متهمان در روند تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود به ۳۷ فقره سرقت آهن آلات سبک و سنگین از کارگاه‌ها و منازل شهروندان و فروش آن‌ها به مالخر مرتبط با خود اعتراف کردند که همه مالباختگان مرتبط با سرقت‌های انجام شده این باند شناسایی شده و اموال مسروقه نیز به آنان تحویل داده شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار