مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران:

ظرفیت آب شرب در تصفیه خانه‌ها محدود است

بختیاری با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸ گفت:بارندگی‌های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

ظرفیت  آب شرب در تفیه خانه ها محدود استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفای استان در حاشیه بازدید وزیر نیرو از تصفیه‌خانه دوم آب تهران  با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی‌ها و بیماری کرونا بوده است، افزود: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولا در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه خواهد کرد.

او بیان کرد: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیاردو ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از ان ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.


بیشتر بخوانید: مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند


مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸ ادامه داد: بارندگی‌های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود.

او افزود: بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار