در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سالانه چه مقدار آب شرب در استان تهران مصرف می‌شود؟

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای تهران گفت: سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب در استان تهران مصرف می‌شود.

سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب در استان تهران مصرف می‌شودمحمدرضا کرمی‌نژاد معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمهیدات لازم برای آلوده نشدن منابع آبی به ویروس کرونا گفت: ما در تهران دو منبع آب زیرزمینی و سطحی را داریم، ۶ تصفیه خانه در مدار هستند، ۲۶ درصد منابع آب زیرزمینی داریم که در مواقع اضطرار استفاده می‌کنیم.

او افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما در خصوص این موضوع در روزهای اخیر این است که به تمامی زیر مجموعه‌ها دستورالعملی ابلاغ شده که میزان کلر زیر ۸ PPM نباشد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران در ادامه گفت: سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب در استان تهران مصرف می‌شود که ۱.۶ میلیارد متر مکعب مربوط به شهر تهران و مابقی در بقیه استان مصرف می‌شود. یعنی ۲۵ درصد آب کشور در تهران استفاده می‌شود که ۷۱ درصد آن از آب‌های سطحی و ۲۱ درصد از آب زیرزمینی تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید: آب تهران قطع نمی‌شود


او در ادامه درباره کدورت آب شهر طی روز‌های گذشته تصریح کرد: کل مشکل ما بعد از بارش‌های اخیر پیش آمد، حجم رود‌ها بالا رفته و طغیان کردند که این موضوع منجر به گل آلود و کدورت آب سد‌های کرج و لتیان شد.

کرمی نژاد اضافه کرد: در پی آن مرز کدورت از ۱۰ هزار هم بالاتر رفت در حالی که تصفیه خانه‌ها ظرفیت ۴ هزار را دارند. در هر ثانیه ۲۸ تا ۳۰ هزار لیتر آب از تصفیه خانه بالا می‌آید که این میزان بعد از کدورت به صفر رسید و از روز شنبه این مشکل کاملا بر طرف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
منظورتان از این سوال چیه ؟؟ اب را میخواهید گران کنید؟؟// خلاصه یه نقشه ایی دارید
آخرین اخبار