غربالگری ۸۵ درصد جمعیت جنوب کرمان در راستای کنترل بیماری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۸۵ درصد جمعیت جنوب کرمان در راستای کنترل بیماری کرونا به صورت حضوری و غیرحضوری غربالگری شده است.

غربالگری ۸۵ درصد جمعیت جنوب کرمان در راستای کنترل بیماری کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در جلسه شورای تأمین شهرستان جیرفت گفت: کنترل بیماری کرونا در جنوب کرمان دستاورد همکاری و همدلی تمامی مسئولان منطقه است، اما با توجه به تردید‌هایی که صورت می‌گیرد و همجواری با استان‌های با آلودگی بیشتر نمی‌توان ادعا کرد که منطقه سفید و پاک است هرچند که تاکنون مورد مثبت آزمایشگاهی نداریم.

او با بیان اینکه حدود یک هفته است که مورد مثبت در منطقه ثبت نشده است و مواردی هم که مثبت بودند هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها مبتلا نشده اند که این ناشی از همکاری مردم است، افزود: نباید کنترل بیماری در منطقه و نبود مورد مثبت تا این لحظه ما را مغررو کند تا اقدامات لازم را ادامه ندهیم بلکه ما مکلف به حفظ وضعیت موجود هستیم، فضای موجود باید حفظ شود و خانواده‌ها احساس کنند، خطر جدی است.

مکارم تصریح کرد: با توجه به فصل برداشت، محصولات کشاورزی تردد ماشین‌های سنگین در منطقه در مقایسه با آمار کشوری قابل توجه است که همکاران حوزه سلامت باید با حساسیت بیشتری نظارت و کنترل در این زمینه را انجام دهند، البته نهاد‌های مربوطه در کنترل و ضدعفونی کامیون‌ها همکاری لازم را دارند که شرایط قابل قبول در کنترل بیماری را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز خرسندی از حساسیتی که در مردم منطقه برای اعلام تردد‌های خانوادگی خارج از حوزه دانشگاه به بهورزان و مراقبان سلامت و یا نیرو‌های بسیج به ویژه در روستا‌ها در راستای کنترل بیماری ایجاد شده، اظهار داشت: طرح بسیج ریشه کنی و کنترل بیماری کرونا با همکاری بسیج و نهاد‌های ذی ربط در حال انجام است باید از این همکاری در غربالگری و ضدعفونی و آموزش مردم تقدیر کرد.

مکارم ضمن تشکر از تعطیلی بازار در کنترل بیماری در منطقه گفت: در جریان سیل روز‌های اخیر در شهرستان رودبار فضائی برای تردد‌های غیرقابل کنترل ایجاد شده که نگران کننده است، بازار این شهر باز است و اگر این وضعیت کنترل نشود شرایط سخت خواهد شد و بیماری در منطقه قابل کنترل نخواهد بود که جدای از سیل گرفتاری دیگری برای مردم ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه باید اقدامات پیشگیرانه در رودبار با حساسیت بیشتری انجام شود و کمک‌ها به سیل زدگان به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را منجر نشود تا آمار بیماری کرونا را افزایش نیابد، بیان داشت: مردم و مسئولان باید تا رفع موج بعدی بیماری که پیش بینی می‌شود تا اول اردیبهشت ادامه داشته باشد، مشارکت لازم در کنترل بیماری را داشته باشند تا زحمات انجام شده که آمار منطقه در کشور را در جایگاه خوبی قرار داده، هدر نرود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه حتما مردم به تماس‌های ۴۰۳۰ پاسخگو باشند تا در پایش بیماری خللی ایجاد نشود، گفت: ۸۵ درصد جمعیت جنوب کرمان در راستای کنترل بیماری کرونا به صورت حضوری و غیرحضوری غربالگری شده است و در حال حاضر مورد مثبتی نداریم هر چند که ممکن است در روز‌های آینده مورد مثبت داشته باشیم.

جلسه شورای تأمین شهرستان جیرفت با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در سالن ابن سینا بیمارستان امام خمینی جیرفت برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر حضور اعضای شورای تأمین شهرستان جیرفت شورای تأمین و روسای شبکه‌های بهداشت جنوب کرمان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کردند و مسائل مربوط به کنترل بیماری کرونا در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار