عرضه دارو‌های بیماران کرونایی در سه داروخانه مشهد

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروخانه‌های هلال احمر، امام رضا (ع) و درمانگاه ولیعصر(عج) در مشهد توزیع و عرضه داروی مورد نیاز بیماران کرونایی را برعهده دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروخانه‌های هلال احمر، امام رضا (ع) و درمانگاه ولیعصر (عج) در مشهد توزیع و عرضه داروی مورد نیاز بیماران کرونایی را برعهده دارند.

او افزود: داروخانه درمانگاه ولیعصر (عج) سپاه امام رضا (ع) به تازگی به جمع داروخانه‌های توزیع کننده دارو‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا افزوده شده و ممکن است داروخانه‌های دیگری هم به این جمع افزوده شود.


وی با اشاره به توان نخبگان صنعت داروسازی در کشور افزود: کمترین نیاز را به دارو‌های وارداتی داریم و اغلب دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی تولید داخل بوده و فقط برخی موارد محدود وارداتی است و کشور تولیدکننده دارو هم مورد تأیید سازمان غذا و دارو می‌باشد.


مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: داروی ضدویروسی Favilavir در درمان بیماری کرونا بسیار موثر بوده و این دارو یکی از سه دارویی است که موجب بهبود و مقابله موثر با ویروس کرونا در مراحل ابتدایی می‌باشد.


روحبخش گفت: از جمله دارو‌های مؤثر در درمان بیماری کرونا را می‌توان دارو‌هایی همچون Brilacidin، Remdesivir، Galidesivir، کلروکین و دارو‌های بیولوژیکی نظیر آنتی بادی‌های متصل شونده به ویروس کرونا را نام برد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون به یک هزار و ۲۸۹ نفر و تعداد فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۱۷۳ نفر رسیده است.

 

انتهای پیام//ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.