تشکیل ۱۵ پرونده تخلف چرای دام غیرمجاز در مراتع استان یزد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از تشکیل ۱۵ پرونده تخلف چرای غیرمجاز در سال ۹۸ خیرداد.

تشکیل ۱۵ پرونده تخلف چرای دام غیرمجاز در مراتع استان یزدسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: پارسال، ۱۱ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای  دو هزار و ۸۹۸ واحد دام در استان یزد تشکیل شد.

او افزود: در این مدت چهار فقره پرونده چرای غیرمجاز دام برای هزار و ۷۸  واحد دامی در بهاباد، چهار فقره پرونده چرای غیر مجاز برای ۴۸۰ واحد دامی در ابرکوه وسه فقره پرونده چرای غیر مجازبرای ۴۰۰ واحد دامی در تفت  تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مختومی ادامه داد: همچنین پارسال یک فقره پرونده در هر یک از شهرستان‌های یزد و دو فقره پرونده در مهریز در زمینه چرای غیرمجاز دام برای صاحبان دام‌هایی که کنترل و نظارتی بر دام‌های خود ندارند، تشکیل شده است.

سرهنگ مختومی ادامه داد: صدور پروانه چرا و یا اجرای طرح مرتعداری در مراتع، صرفاً برای آن عده از مرتعداران مجاز است که تعداد واحد دام مجاز آن‌ها پس از اتمام مهلت چرا در مرتع، در مراتع اقامت نداشته و یا تعلیف نکنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار