دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی برای برخورد با عاملین کشتار یک قلاده خرس

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت شناسایی و دستگیری عاملین کشتار یک قلاده خرس در یکی از روستا‌های شهرستان ارومیه تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،استاندار آذربایجان غربی در تماس های تلفنی با مدیرکل محیط زیست استان و فرماندار شهرستان ارومیه بر ضرورت شناسایی و دستگیری عاملین کشتار یک قلاده خرس در یکی از روستاهای شهرستان ارومیه تاکید نمود.

محمدمهدی شهریاری  با ابراز تاسف از این رفتار ناپسند و غیر انسانی و تاکید بر اهمیت برخورد با عاملین چنین جنایتی تصریح کرد: حفظ و حمایت از حقوق حیوانات از قدیم الایام همواره مورد توجه بوده است. به صراحت آیات متعدد قرآن، حیوانات در برابر خداوند به خضوع برخواسته و بر آستان او سجده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در نظام حقوقی اسلام، از یک‌ سو بهره برداری و استفاده بهینه از حیوانات مورد شناسایی قرار گرفته است گفت: همچنین در دین اسلام به رعایت حقوق حیوانات و دفاع از گونه های مختلف آنان سفارش شده است به نحوی که آزار و اذیت و کشتن حیوانات عملی مذموم و مرتکبین مستوجب عذاب الهی اند.

شهریاری با اشاره به اینکه امیدواریم دستگاه قضایی در برخورد با این افراد همچون همیشه قاطعانه برخورد نماید افزود: حق احترام بر حیوانات، حق زندگی و تولید نسل آزادانه و حق مراقبت از حیوانات، از جمله حقوق آنها است به نحوی که هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی رحمانه قرار گیرد و بر اساس قانون، هرفعل غیر ضروری و هرگونه تصمیم که منجر به مرگ حیوانات شود به مثابه جنایت علیه حیات آنها است.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.