بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در زلزله قطور خوی آسیب دیده اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در زلزله قطور خوی آسیب دیده اند.

بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در زلزله قطور خوی آسیب دیده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی  با اشاره آخرین وضعیت امدادرسانی ها به مناطق زلزله زده بخش قطور شهرستان خوی اظهار کرد:بر اثر وقوع دو زمین لرزه با قدرت بالا و بیش از ۳۰ پس لرزه در منطقه قطور خوی و سلماس به ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصد وارد شد.

آیدین رحمانی گفت:در اثر زمین لرزه های به وقوع پیوسته خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم و ۱۲۷ نفر دچار آسیب شدند که ۱۰ نفر بستری و مابقی افراد بصورت سرپایی مداوا شدند.

او با اشاره به اینکه عملکرد خوب دستگاه های اجرایی در امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله زدگان ادامه داد:نقش آفرینی سپاه و مرزبانی در ایجاد آرامش و توزیع اقلام امدادی بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی  افزود:نزدیک به ۵ هزار چادر، ۴۵۰۰ وسیله گرمایشی و ۴۵۰۰ جیره غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله زدگان توزیع شد.

او با اشاره به دفن بهداشتی احشام گفت:برای بیش از ۴ هزار راس دام مکان نگهداری ایجاد شد و با هماهنگی دامپزشکی،بهداشت و محیط زیست بیش از ۸۰۰ راس دام تلف شده نیز بصورت بهداشتی دفن شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره کمک های مردم به زلزله زدگان افزود:مردم نوعدوست کشور و استان مشارکت خوبی برای کمک رسانی به زلزله زدگان دارند و تصاویر زیبایی از ایثار و همدلی را در منطقه رقم زده اند. مقرر گردید این کمک ها با نظارت فرمانداری و بخشداری و توسط هلال احمر و نظارت بهداشت بطور عادلانه در بین مردم توزیع شود.

او ادامه داد:برای حل مشکل تغذیه آسیب دیدگان با توجه به حساسیت مسئله به جهت احتمال شیوع بیماری های واگیر دار و نیز بحث کرونا مقدمات تهیه غذای بهداشتی فراهم شد و امروز نیز با کمک نهادهایی چون سپاه و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) و نیز مردم روزانه نزدیک به ۴ هزار پرس غذای گرم در منطقه توزیع می شود.

رحمانی افزود:به منظور سرعت بخشی به روند آوار برداری تعداد ماشین آلات سنگین به ۱۰۰ دستگاه رسید و تاکنون مراحل آوار برداری ۶۲ روستا علیرغم محدودیت راههای دسترسی و شرایط جغرافیایی منطقه انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به بیمه واحد های مسکونی بیان کرد:با تدبیر استاندار محترم آذربایجان غربی تمامی اماکن روستایی نوار ۲۰ کیلومتر مرزی در برابر حوادث مختلف بیمه شده اند و این مسئله شامل تمامی اماکن آسیب دیده در قطور می شود.

او تصریح کرد:در همان روز دوم وقوع زمین لرزه نمایندگان بیمه در منطقه حضور داشته و نسبت به ارزیابی خسارت ها اقدام نمودند. جلسات مختلفی با شرکت بیمه گذار برگزار و مقرر گردید تا در سریعترین زمان ممکن خسارت های اماکن آسیب دیده تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت شود.

رحمانی بیان کرد:امیدواریم تا با فراهم شدن حضور فعال نهادهای متولی در بحث آوار برداری هر چه سریعتر مرحله بازسازی شروع بشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور اکیپ های دانشگاه علوم پزشکی در منطقه افزود:با توجه به اهمیت بحث رعایت بهداشت در منطقه ۱۰۰ نفر نیروی علوم پزشکی در ۷ اکیپ در منطقه حضور داشتند و نسبت به رصد و کنترل بیماری های احتمالی، معاینه بیماران و توزیع بسته های بهداشتی رایگان اقدام نمودند و خوشبختانه تا به امروز در زمینه بهداشتی مشکل خاصی در منطقه بروز نیافته است.

رحمانی در پایان گفت:۲۵۰۰ بسته بهداشتی به کمک مردم در بین زلزله زدگان توزیع شده و هنوز هم این روند ادامه دارد.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.