برنامه جدید دولت لبنان برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا

نخست وزیری لبنان اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، برخی بخشودگی‌های مالیاتی برای مقابله‌ی بهتر با این ویروس را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ نخست وزیری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت همراه با دستورالعمل‌های پزشکی و بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، برخی بخشودگی‌های مالیاتی برای مقابله‌ی بهتر با این ویروس را افزایش داده است.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در نشست هیات دولت این کشور بر لزوم همبستگی اجتماعی تاکید کرد و گفت دولت موظف است در ارتباط با بحران کرونا به مردم کمک کند.

حسان دیاب همچنین از تمامی وزارتخانه‌ها خواست تا سررسید‌های مالی و پرداخت عوارض و مالیات و قبض‌های آب و برق و تلفن و بیمه و دادگاه‌ها را به حال تعلیق درآورند.

هیات دولت لبنان تصمیم گرفت به دلیل انتشار ویروس کرونا مردم را به مدت شش ماه از پرداخت مالیات ارزش افزوده به ادارات کل و نهاد‌های دولتی و شهرداری‌ها معاف کند.

دولت لبنان همچنین قانون تعلیق برخی از مواد بودجه سال ۲۰۲۰ را به تصویب رساند. این قانون به شهرداری‌ها و نهاد‌های دولتی این امکان را می‌دهد تا به منظور ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا به نهاد‌های دولتی و خصوصی کمک کرده و در همین رابطه هزینه‌ای را اختصاص دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار