کرونا نظامیان آمریکا را در کویت گیر انداخت

نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور کویت گیر افتاده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظامیان آمریکایی که به منظور «بازدارندگی» در مقابل ایران به خاورمیانه اعزام شده بودند، به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکنون در کویت گیر افتاده اند.

آمریکا در مجموع با بیش از ۸۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا در صدر کشور‌های مبتلایان به این بیماری قرار دارد. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه دستور داد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جابجایی نیرو‌های نظامی این کشور در خارج از آمریکا، به مدت ۶۰ روز متوقف شود.

نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا چند روز پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران از چند پایگاه نظامی آمریکا از کارولینای شمالی به کویت اعزام شدند.

ترور سردار سلیمانی در سوم ژانویه که برخلاف قوانین بین المللی در فرودگاه بغداد صورت گرفت، به تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا انجامید. نزدیک به ۸۰۰ نیروی خدماتی آمریکا در ماه فوریه به پایگاه نظامی در کارولینای شمالی بازگشتند، اما ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی نظامی در کویت باقی ماندند و اکنون به دلیل شیوع کرونا در این کشور گیر افتاده اند.

یکی از سربازان لشگر ۸۲ به دیلی بیست گفت هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان نظامیان این واحد مشاهده نشده است. در عین حال ابتلای ۲۳ نظامی ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت به ویروس کرونا، مستقر در فیلیپین به تائید رسیده است. قرار است کل خدمه ۵ هزار نفری این ناو آمریکایی مورد آزمایش کرونا قرار گیرند و در صورت نیاز قرنطینه شوند.

از سوی دیگر، توماس مودلی، یک مقام نیروی دریایی آمریکا ابتلای ۱۳۳ نفر از نیرو‌های خود را به ویروس کرونا تائید کرد. هم‌اکنون آمریکا بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار