مراسم جشن نیمه شعبان در کربلا لغو شد

استاندار کربلا اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در این شهر لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جاسم الخطابی، استاندار کربلا، روز پنجشنبه از لغو مراسم زیارت جشن نیمه شعبان امسال در شهر کربلا به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

او در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به لغو مراسم زیارت نیمه شعبان امسال که هر ساله هزاران زائر شیعه برای ادای آیین‌های دینی خود وارد استان کربلا می‌شوند، گفت: به علت وضع خطرناک بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال به زائران شیعه اجازه ورود به این استان داده نمی‌شود.

استاندار کربلا درباره برگزاری مراسم نیمه شعبان و سفر زائران شیعه به این استان افزود: تصمیم ما واضح و روشن است و اجازه برگزاری این مراسم را نخواهیم داد و از پذیرش همه افراد با هر پست و جایگاهی که باشد شدیدا معذوریم، چون استان کربلا به طور کامل مسدود است و به کسی اجازه ورود نمی‌دهیم. ما درگیر مقابله با ویروس کرونا هستیم.

الخطابی گفت: برخی مسئولان و افراد برای ورود به کربلا با من تماس گرفتند و به آنان اعلام کردم که به منظور مراقبت از آنان و ساکنان شهر کربلا، به کسی اجازه ورود به شهر داده نخواهد شد.

نیمه شعبان سالروز میلاد امام مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان و مصادف با ۸ آوریل (۲۰ فروردین) است و هر ساله در این روز هزاران زائر شیعه برای برگزاری مراسم جشن به این مناسبت از استان‌های مختلف وارد استان کربلا می‌شوند، اما امسال به علت شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد، این مراسم برگزار نشود.

وزارت بهداشت عراق روز پنجشنبه از ثبت ۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در ۲۴ گذشته و مرگ هفت نفر دیگر از مبتلایان به این ویروس خبر داد که بر این اساس آمار کل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به ۳۸۲ مورد و قربانیان هم به ۳۶ تن رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
جانم حسین
آقا جان دعایی بفرمایید انشا الله این بلیه مرتفع بشه
آخرین اخبار