شناسایی ۱۶ بیمار جدید کرونایی در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ بیمار جدید کرونایی در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری مجازی عصر امروز به بیان گزارشی از آخرین آمار وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان پرداخت و گفت: از ۷۲ مورد نمونه موارد محتمل کرونا در استان کرمان ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او به جنسیت این بیماران اشاره کرد و افزود: ۸ مرد و ۸ زن هستند که ۴ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۳ نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۹ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان (شامل: شهرستان کوهبنان ۱ نفر، شهرستان زرند ۱ نفر، شهرستان بافت ۳ نفر و شهرستان کرمان ۴ نفر) است.


دکترشفیعی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را تاکنون ۲۲۸ نفر عنوان کرد و بیان داشت: ۱۷ مورد از مبتلایان مربوط به کادر درمان هستند که از این تعداد ۴ پزشک و مابقی کادر درمانی هستند.

او نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان را تفکیک کرد و گفت: از ۲۲۸ مبتلا به این بیماری در سراسر استان ۱۸۰مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۳ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۰ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹ مورد دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.


دکتر شفیعی تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل یک زن در شهرستان کرمان و یک مرد در شهرستان زرند به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در مجموع از ابتدا تا کنون ۲۵ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.


دکتر شفیعی تعداد ترخیصی‌ها از بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع تاکنون تعداد ترخیص شده‌ها ۱۲۱ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بیان تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ پرداخت و افزود: از ابتدا تا کنون ۱۸۲ نفر و ۳۶ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

 

دکتر شفیعی تصریح کرد: اختلاف آماری بین ۱۸۲ مورد بستری و ۲۲۸مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

او تعداد افراد بستری در آی سی یو را هم اکنون ۴ نفر عنوان کرد و بیان داشت: افراد مستقر در نقاهتگاه هم اکنون ۱۶ نفرند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۶۴۱ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ مورد بوده است.  

دکتر شفیعی تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را هزار و ۸۲مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار