شناسایی ۱۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در آباده

بیش از ۱۰ مورد عملیات تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان آباده شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کامران پرهامی  رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی آباده با اشاره به اینکه تعطیلات بهانه‌ای برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی از بیست و نهم اسفند تا هفتم فروردین ماه، بیش از ده مورد تغییر کاربری غیر مجاز و چهار فقره دپوی مصالح شناسایی شد.

او، با تاکید بر اینکه سودجویان و دلالان در زمینه خرد کردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز زمین‌های کشاورزی در ایام نوروز، فعالیت بیشتری دارند، بیان کرد: اداره امور اراضی این شهرستان در قالب اکیپ‌های سامانه ۱۳۱ و گشت‌زنی مستمر در عرصه‌های کشاورزی شهرستان، این تغییر کاربری‌ها را شناسایی و ضمن صدور اخطاریه، دستور توقف عملیات صادر کردند.

پرهامی تصریح کرد: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های ساخته شده، با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی آباده ادامه داد: شهروندان در مناطق مختلف شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.