گزارش/

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

این روز‌ها با شیوع کرونا برخی افراد به سمت روش‌های نادرست و غیرعلمی رفتند، راهکار‌هایی که سلامت فرد را به خطر می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها با بروز ویروس کرونا تقریبا همه افراد برای رهایی از آن به سمت روش‌های نادرست و غیر علمی رفتند، راهکار‌هایی که نه تنها معتبر و صحیح نیستند بلکه استفاده از آن‌ها به گفته پزشکان و متخصصان عفونی می‌تواند مقاومت بدن انسان را در برابر این ویروس خطرناک کاهش دهند.

تا جایی که می‌توانید از روش‌هایی مانند مصرف الکل‌های صنعتی، دود کردن عنبر نسارا، مالیدن روغن بنفشه، گرفتن سشوار زیر بینی، خوردن جوهر نمک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پرهیز کنید؛ چرا که این‌ها کج راه‌هایی هستند که افراد سود جو و دروغگو برای افزایش سود مالی و کاری خود در مقابل افکار مردم می‌گذرانند .


بیشتر بخوانید: امنیت بیشتر در مقابله با کرونا؛ با خواب منظم و رژیم غذایی سالم


به گفته روانشناسان و متخصصان روانپزشکی افراد «بی اعتماد به نفس» و «بدون سواد رسانه ای» با مراجعه به هر سایت و منابع غیر رسمی ذهن خود را درگیر  و از این گونه مراجع پیروی می‌کنند، اما باید دانست که پذیرش این اطلاعات کاملا بی اساس و بی پایه است و تنها می‌تواند باعث آسیب به جان و افکار ما شود.

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

وزارت بهداشت جهانی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه، پیشگیری از دست دادن با دیگران و رعایت نکات بهداشتی می‌داند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود/ بدنتان را با چند فرمول طبیعی سم زدایی کنید/ راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن


تاکنون چند نفر به علت مصرف الکل‌های صنعتی نابینا شده اند که این کار بسیار ناپسند است و باعث آسیب به افراد خواهد شد؛ بنابراین با مراجعه به سایت‌های موثق می‌توان اطلاعات علمی و پزشکی را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها افزایش داد.

با اینکه سازمان بهداشت جهانی تاکید زیادی برای ماندن در خانه و نبود دید و بازدید نوروزی برای ایرانیان کرده است، اما با این حال بسیاری از هموطنان خانه نشینی را ترک کردند و سفر رفتند و وقتی علت این کار را از آن‌ها جویا می‌شویم، آنها می‌گویند که سالی یک بار به دیدن خانواده هایمان می‌رویم، ما داخل ماشین هستیم پس آسیبی به دیگران نمی‌زنیم، تنها عید برای ما فرصت طلایی به منظور دیدن اقوام و آشنایان است اما از تمام این موارد که بگذریم به این نتیجه می‌رسیم با رفتن به مسافرت تنها وضعیت را بدتر می‌کنیم؛ چرا که اگر ناقل باشیم با رفتن به خانه اقوام آن‌ها را هم به این ویروس کشنده مبتلا خواهیم کرد.

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه


بیشتر بخوانید: احتمال ادامه فاصله گذاری اجتماعی پس از ۲۰ فروردین/ واکاوی زمان ورود ویروس کرونا به ایران


شاید در ابتدا هیچ علائمی ابتلا به کرونا نداشته باشیم و این ویروس در بدن ما باشد و بعد از چند روز این علائم ظاهر شوند و افرادی در فامیل باشند که بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری ریوی، قلبی، دیابت دارند یا افراد مسن با سیستم ایمنی ضعیف باشند و ما با ندانم کاری این ویروس را به آن‌ها انتقال دهیم.

تاکنون همه ما فهمیده ایم که افراد مسن، کودکان و بیماران بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند، با این حال متخصصان تغذیه و رژیم درمانی یا متخصصان عفونی و وزارت بهداشت تاکید می‌کنند تنها راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف میوه جات و سبزیجات تازه و رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.


بیشتر بخوانید: التهاب و تشنج نتیجه فعالیت افراد سودجو در فضای مجازی/هوا عامل ابتلا به ویروس کرونا نیست


همچنین وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به هیچ عنوان گوشت خام یا نیم پز مصرف نشود و هنگام مصرف این موادغذایی باید خوب پخته شوند تا ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود.

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

توصیه آخر در این روز‌ها تا مهار کامل ویروس کرونا این است که به هیچ عنوان فریب افراد ریاکار و سودجو را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده نخوریم و با مراجعه به منابع معتبر علمی یا سایت‌های رسمی اطلاعات خود را برای پیشگیری از کرونا افزایش دهیم و راه‌های سنتی از قبیل دود کردن عنبرنسارا یا استفاده از روغن بنفشه را کنار بگذاریم و تنها با عقل و منطق و رعایت اصول بهداشتی بکوشیم تا این ویروس را برای همیشه نابود کنیم بدون اینکه ضرر یا خطری به خود و دیگران وارد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خیلی جالبه
که مصرف روغن بنفشه رو در کنار مصرف الکل آوردید
در مورد عنبر نسارا
در بسیاری از موارد که پزشکی نوین عاجز از راهکار بود
ما استفاده کردیم خیرش هم دیدیم
شما هم بدون تحقیق ردش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
داروی امام کاظم ع حتی بیمار ایدزی را درمان کرده الان در طب نوین از داروهای درمان ایدز به بیماران کرونایی تجویز میکنن پس داروی امام کاظم ع درما بیماری کرونا هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ویروس کرونا برآمده ازمبدا انتشار خفاش وابزیان دریایی ،و آلودگی‌های آب اقیانوسها توسط مواد پلاستیکی تجزیه نا پذیر،مواد نفتی نشتی ازکشتی ها،ویاالودگی گازهای گلخانه‌ای باالودگی هوای شهرها تواما،بنابراین بشریت ناگزیر است در مورد این موارد تجدید نظرجدی نمایدیاهمچنان ناظرتراژدی باشد.دکترع-ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
کسی که الکل مصرف میکند چه صنعتی و چه غیر صنعتی کشتنش هم نجاست دارد باید زنده بگورش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
طب اسلامی تا استفاده نکردین نتیجه شو ندیدین لطفا قضاوت نکنید با دارو امام کاظم و ناشتا یک قاشق مربا خوری عسل و ۷ عدد سیاه دانه شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مگه زمان امام کاظم کرونا بوده که دارو شو گفته چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
داروی امام کاظم سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه و برای تمام بیماریهای ویروسی جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
این داروی کلی برای عفونت ها و بیماریها هست که سیستم ایمنی رو تقویت میکنه حالا میخواد اون بیماری کرونا باشه یا چیزه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
داروهای طب اسلامی و سنتی به دلیل اینکه تجارت پزشکی نوین رو به خطر میندازه همیشه مورد غضب یه عده آدم خدا نشناس بوده.کاش بفهمید با این لجبازی ها جان انسانها رو میگیرن
من و خونوادم از وقتی به جای داروهای شیمیایی داروهای طب اسلامی رو استفاده میکنیم بسیاری از مشکلاتمون حل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آخه مگر بنفشه چقدر هست که روغن داشته باشد؛ بی شک روغن مایه و پارافین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
برای تهیه روغن بنفشه اون رو توی روغن زیتون یا روغن کنجد قرار میدن میزارن یه مدت بمونه یک ماه دو ماه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
روغن بنفشه از ترکیب بنفشه با پایه یک روغن دیگر مثلاً روغن بنفشه پایه زیتون
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
گل بنفشه رو میزارن در مدت چندین ماه در روغن هایی مثل زیتون یا بادام و یا کنجد
خواص بنفشه وارد روغن میشه
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
بنفشه رو‌ در پایه روغن زیتون یا روغن کنجد میگیرند
Netherlands
سعید
۱۳:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خدایا خودت به دل وزیر بهداشت ودکترهای دلسوز بنداز تا با دستگاه وآزمایش داروی امام کاظم.کاشم.جامع رازیانه رو برای یکبار هم شده انجام بدن تا دروغ وراستش ثابت بشه...........
Iran (Islamic Republic of)
توپانی
۱۰:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
انظباط اجماعی واحترام به قانون عمل اصلی شکست کروناست افرادقانون شکن دراصل چه بدانندوچه ندانندتروریستهای شبیه داعش هستند.پس بیاییدبافاصله گذاری اجتماعی متمدن بودن خودمان رابه جهانیان نشان دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
برای درمان کرونا هیچ راهی بجز استفاده از طب اسلامی نداریم . بیاین یکبار هم که شده با حقایق کنار بیایم و طب غربی رو کنار بزاربم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
من از حدودا ۳ ماه است از دارو امام کاظم برای بچه ام استفاده میکنم و جواب گرفتم اما دلیل نمیشه علم روز دنیا را کنار بگذاریم خوبیهای هر دو باهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اومدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
علما طب اسلامی را تایید نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خداوند به انسان عقل داده که کدام راه درست و کدام راه غلط میباشد.پس ما طبق دستورات وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی پیشه میگیریم و از عقاید غیره دوری میکنم.
آخرین اخبار