کد خبر: ۷۲۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۷۲۹۶۱۳۳

متخصص تغذیه گفت: داشتن روحیه شاد، خواب کافی و تغذیه مناسب از مهمترین عوامل موثر بر ارتقای سیستم ایمنی افراد است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور رضایی متخصص تغذیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با اشاره به رژیم تغذیه‌ای مناسب برای مقاومت بدن در برابر کرونا ویروس بیان کرد:  داشتن روحیه قوی و شاد، خواب کافی و منظم و تغذیه مناسب از مهمترین عوامل موثر بر ارتقای سطح سیستم ایمنی افراد است.

او با اشاره به اینکه دریافت منابع پروتئینی به خصوص در افراد مبتلا به ویروس کرونا ضرورت دارد، افزود: لازم است که افراد برای ارتقای سیستم ایمنی بدن خود از انواع مغزها، حبوبات و گوشت کاملا پخته که منابع غنی پروتئین هستند، استفاده کنند.

 این متخصص تغذیه با بیان اینکه پرهیز از مصرف گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و انواع کباب‌ها توصیه می‌شود، تصریح کرد:  کباب انواع گوشت به دلیل نیم پز بودن احتمال انتقال آلودگی را افزایش خواهد داد.


بیشتر بخوانید: چرا نباید در زمان شیوع کرونا؛ سوسیس و کالباس مصرف کرد؟


او در ادامه با تاکید بر مصرف تخم مرغ گفت: این ماده غذایی یکی از مفید‌ترین خوراکی‌هایی است که باعث ارتقا سیستم ایمنی می‌شود و مهمترین نکته‌ای که باید درباره‌ این منبع غذایی غنی از پروتئین رعایت شود، پخته شدن کامل آن است همچنین غذا‌های سنتی ایرانی همانند خورش فسنجان و غذا‌هایی که هضم آسانی دارند، منبع سرشار از پروتیئن و کمک کننده به سیستم ایمنی بدن هستند.

امنیت بیشتر در مقابله با کرونا؛ با خواب منظم، تغذیه سالم و سیستم ایمنی قوی‌تر

رضایی تاکید کرد: هیچ گروهی از مواد غذایی جایگزین گروه‌های دیگر نمی‌تواند باشد، بنابراین باید برای ارتقا سیستم ایمنی بدن لبنیات هم در سبد غذایی اضافه شود.


بیشتر بخوانید: لیمو ترش و یک دنیا خاصیت!/آیا افراد چاق در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟


او با بیان اینکه مصرف شیر با مکمل‌هایی نظیر عسل، خرما یا موز برای کمک به سیستم ایمنی بدن در روز‌های سخت کرونایی موثر است؛ گفت: به طور کلی پروتئین‌ها و مصرف فراوان مایعات باید به صورت روزانه استفاده شود و افراد تاجایی که ممکن است از مصرف غذا‌های رستوران‌ها پرهیز کنند.

امنیت بیشتر در مقابله با کرونا؛ با خواب منظم، تغذیه سالم و سیستم ایمنی قوی‌تر

این متخصص تغذیه در پایان گفت:  استفاده از تمام گروه‌های مواد غذایی اعم از میوه، سبزی، غلات، حبوبات، گوشت و لبنیات ضروری است البته  پرهیز از مصرف میوه جات و سبزیجات خام را هم باید تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا جدی گرفت.

انتهای پیام/ 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر