ابرهای باران زا همچنان بر فراز آسمان خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی که از صبح امروز دهم فروردین در این استان فعال شده تا سه روز دیگر همچنان با تداوم بارندگی در خراسان رضوی فعال خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت:سامانه بارشی که از صبح امروز دهم فروردین در این استان فعال شده تا سه روز دیگر همچنان با تداوم بارندگی در خراسان رضوی فعال خواهد بود.
 
او ادامه داد:گرچه این سامانه جوی از سمت جنوب و غرب وارد خراسان رضوی شده، اما فعالیت آن به تدریج به دیگر مناطق استان نیز گسترش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین بارش ناشی از فعالیت این سامانه جوی به صورت رگباری گاه همراه با رعد و برق و نزول تگرگ بوده و همچنین در برخی نقاط خراسان رضوی موجب وزش باد لحظه‌ای شدید می‌شود.

آهنگرزاده افزود: با توجه به حجم بارش و نوع رگباری آن از امروز تا ۱۲ فروردین احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز در سطح استان وجود دارد.

او همچنین به وضعیت دمای هوا اشاره و تصریح کرد: دمای هوا از روز سه‌شنبه دوازدهم تا پنجشنبه چهاردهم فروردین ماه رو به افزایش خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس دمای هوای مشهد که امروز بین ۹ تا ۱۵ درجه نوسان خواهد داشت روز پنجشنبه آتی نسبت به امروز ۶ درجه گرمتر می‌شود.

آهنگر زاده افزود:سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه و باخرز با کمینه دمای هوای سه درجه سلسیوس به ترتیب گرمترین و خنکترین شهر‌های استان خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

او ادامه داد: بیشترین سرعت وزش باد نیز طی همین مدت از سبزوار و بردسکن با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.