بررسی بیماری کرونا در ارتباط ویدئو کنفرانسی استاندار فارس با رئیس جمهور

در ارتباط ویدئو کنفرانسی استاندار فارس با رئیس جمهور وضعیت این استان از نظر بیماری کرونا بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در این گفتگوی ویدئو کنفرانسی و در پاسخ به رئیس جمهور، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان را٧١٢ مورد و تعداد ٢٧ فوتی ناشی از این بیماری را در قیاس با سطح کشور کمتر از ٣٩ صدم درصدافراد مبتلا بیان کرد و خواستار اختصاص اعتبارات و تجهیزات بیشتر برای انجام اقدامات پیشگیرانه تری از این بیماری در سطح استان شد.

علاوه بر موضوع بیماری کرونا، رئیس جمهور بر اجرای طرح ملی فاصله گزاری اجتماعی تاکید کرد.

رحیمی، استاندار فارس نیز با بیان اینکه با فعالیت ۲ هزار نفر، در ۹۵ نقطه از این استان طرح ملی فاصله گزاری اجتماعی در حال اجراست گفت: این افراد در ۳ شیفت، ورودی‌ها و خروجی‌های استان را کنترل می‌کنند که تأثیر به سزایی در کنترل شیوع بیماری کرونا دارد.

لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با درخواست رئیس جمهور، گزارشی از عملکرد این دانشگاه برای درمان بیماران و تجهیز مراکز درمانی ارائه کرد و گفت: نزدیک به یک هزار تخت و ۱۱۰ تخت ویژه icu در کل استان برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

او افزود: برای۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برابر با ۸۵ درصد از جمعیت استان طرح غربالگری فعال شده است که با فعالیت مراقبان سلامت، پزشکان خانواده و همکاری بسیج سلامت در حال انجام است.

در این گفتگوی ویدئو کنفرانسی از میزان کاهش سوخت، کاهش ۸۵ درصدی مسافر، پرواز‌ها وکاهش ۵۰ درصدی تردد‌های درون و برون استانی برای پیشگیری از بیماری کرونا هم گفته شد که روحانی وضعیت این استان را وضعیت مطلوبی ارزیابی کرد.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص سیل اخیر و میزان خسارت‌های ناشی از آن گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، زیربنایی و مجموعه عشایر استان خسارت وارد شده است.

رحیمی افزود:برای جبران این خسارت‌ها مقرر شد با اتخاذ تصمیم دولت، در قالب قوانین مربوطه اعتباراتی برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شود.

درخواست و دعوت استاندار فارس از رئیس جمهور، پس از کنترل کامل بیماری کرونا، برای افتتاح و بهره برداری از چند طرح بزرگ استانی پایان بخش این ارتباط بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.