تعطیلی ۵ روزه واحد‌های صنفی بازار مظفری کرمان

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمان و در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا، واحد‌های میوه فروشی بازار مظفری کرمان از ۱۴ تا ۱۸ فروردین ماه جاری تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمان در سال ۹۹ با اشاره به نظرات درباره تعطیلی واحد‌های صنفی بازار مظفری گفت: همه تلاش و تصمیمات برای کاهش خطر انتقال کرونا است و باید کاری کنیم که در این زمینه موثر باشد.

او افزود: از روز نخست، تصمیمات براساس نظرات کارشناسی بوده و اگر نظر کارشناسی، تصمیمات را تائید نکند، فایده‌ای ندارد.

 

فدایی تصریح کرد: بدین ترتیب، براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمان و در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا و کاهش ازدحام، واحد‌های میوه فروشی بازار مظفری کرمان از ۱۴ تا ۱۸ فروردین ماه جاری تعطیل می‌شوند.

سینا خسروی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: در راسته بازار مظفری کرمان ۷۵ واحد صنفی میوه فروش، چهار قصابی و سه واحد عرضه کننده مرغ و ماهی فعال است و دلیل اصلی ازدحام در این قسمت از بازار، واحد‌های میوه فروشی هستند.

 

او در بخش دیگری از سخنانش به توزیع سیب درختی و پرتقال شیب عید در شمال استان کرمان اشاره کرد و افزود: تا پایان روز گذشته ۷۵ درصد سیب (۵۰۲ تن) و ۵۰ درصد پرتقال (۷۰۹ تن) توزیع شده است و  هم اکنون نیز ۳۱۸ تن پرتقال و ۱۱۳ تن سیب در سردخانه‌های شمال استان موجود است.

در این جلسه مصوب شد در ادامه طرح تنظیم بازار میوه شب عید، هر کیلوگرم سیب و پرتقال سبدی ۵۵۰۰ تومان و قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم ۵۸۰۰ تومان به فروش برسد.

 

عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان هم با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای بازار مرغ روی دست مرغداران مانده است، گفت: از ابتدای بهمن ماه ۹۸ تا اول اسفند ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شمال استان کرمان انجام شده است.

 

او افزود: بیش از ۴ هزارو ۶۸۰ تن گوشت مرغ در این یک ماهه تولید شده که اکنون میزان کشتار نشده نزدیک به ۳ هزار و ۲۶۰ تن گوشت است و باید سریع‌تر کشتار و با تلاش پشتیبانی امور دام خریداری و منجمد شود.

او با اشاره به غیرفعال بودن برخی کشتارگاه‌های در روز‌های اخیر تصریح کرد: باید در این زمینه کشتارگاه‌ها فعالیت کرده و پلاستیک و کارتن موردنیاز برای بسته بندی تامین شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار