۱۱۰ هزار واحد صنفی در البرز تعطیل است

رییس اتاق اصناف البرز گفت: استان البرز ۱۲۵ هزار واحد صنفی دارد که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، همکاری گسترده‌ای داشته اند.

بهروز حصاری، رییس اتاق اصناف استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت : با ابلاغ ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا طی مدت ۲۴ ساعت ۱۱۰ هزار واحد صنفی در استان تعطیل شدند که این تعطیلی تا روز بیستم فروردین ادامه دارد.

بهروز حصاری افزود: درحال حاضر حدود ۱۵ هزار واحد صنفی شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مرغ و گوشت، خواربارفروشان، میوه فروشان، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و فروشندگان لبنیات با رعایت اصول بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

او به برنامه فروش غیرحضوری واحد‌های صنفی اشاره کرد و گفت: متاسفانه همه صنوف زیرساخت‌های راه اندازی این گونه فروش را ندارند.

رییس اتاق اصناف استان البرز افزود:با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مقرر شده است تا سایت و نرم افزار فروش غیرحضوری کالا تا ۱۰ روز آینده راه اندازی شود.

حصاری  با اشاره به خسارت زیاد مالی و فاسد شدن کالا‌های اصناف، توجه بیشتر مسوولان به واحد‌های کوچک کسب و کار را خواستار شد.

نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز با اشاره به دغدغه اتحادیه‌ها برای تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم، گفت:هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تدابیر لازم برای تامین تمامی کالا‌های مورد نیاز شهروندان اتخاذ شده است.

ناصر کاویانی افزود: شهروندان عزیز در صورت مشاهده مواردی از تخلف صنفی، احتکار و گرانفروشی، مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۱۸۰۷۹ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان البرز اعلام کنند.

او گفت: شهروندان می‌توانند با توجه به ساعت کاری فروشگاه‌ها بزرگ و دیگر مراکز خرید در استان البرز نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام و تا جایی که امکان دارد از مراجعه به فروشگاه‌ها و مکان‌های سربسته در ساعات پرازدحام خودداری کنند.

انتهای پیام / ا . م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.