مدیر عامل صندوق پنبه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سطح زیر کشت پنبه ۱۰ درصد افزایش یافت

کاویانی گفت: خودکفایی تولید پنبه با افزایش سطح زیر کشت، استفاده از ماشین آلات برداشت و اقتصادی بودن زراعت دست یافتنی است.

محمد حسین کاویانی مدیر عامل صندوق پنبه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت پنبه خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد بذور خارجی و داخلی و رضایتمندی کشاورزان انتظار می‌رود که سطح زیر کشت پنبه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقتصادی بودن تولید در خودکفایی پنبه تاثیر بسزایی دارد، افزود: در هر زراعتی بحث اقتصادی موضوع مهمی است که در میزان سطح زیر کشت تاثیر بسزایی دارد.

کاویانی ادامه داد: مسئله برداشت پنبه بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه در زمان برداشت کارگر به اندازه کافی وجود ندارد که این امر بر مشکلات تولیدکنندگان دامن می زند.


بیشتر بخوانید: تولید ۶۵ هزار تن پنبه در کشور/ ۹۵ درصد برداشت پنبه با دست انجام می‌شود


استفاده از ماشین آلات برداشت پنبه امری مهم در ارتقای کیفیت

این مقام مسئول با تاکید بر ورود ماشین آلات به مزارع پنبه بیان کرد: علی رغم آنکه وزارت جهاد کشاورزی یارانه و تسهیلات کم بهره برای واردات و خرید ماشین آلات پنبه در نظر گرفته است، اما در ۲ سال اخیر به سبب شرایط تحریم نتوانستیم وارداتی داشته باشیم که امید می رود با رفع تحریم ها بتوان تعدادی از ماشین آلات برداشت را وارد کرد تا با ورود به مزارع به خودکفایی رسید.

به گفته وی، با افزایش سطح زیر کشت پنبه، ورود ماشین آلات برداشت و اقتصادی بودن زراعت خودکفایی پنبه دست یافتنی است.

مدیر عامل صندوق پنبه در پایان با اشاره به اینکه استفاده از ماشین آلات برداشت پنبه در ارتقای کیفیت، کاهش هزینه تولید و خودکفایی پنبه تاثیر بسزایی دارد،تصریح کرد: اگر زراعت پنبه صرفه اقتصادی نداشته باشد، کشاورزان به سمت و سوی کشت دیگر محصولات می روند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج ۲۰ هزار تومان است و در مدت زمان کوتاه تری بدست می آید و چنانچه کشت پنبه برای تولید کننده صرفه اقتصادی نداشته باشد، کشاورزان به سمت شالی می روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار