با توجه به حضور مستمر این روزهای کودکان در خانه، سعی کنید اخبار مربوط به کرونا را زیاد دنبال نکنید و به عنوان دوست کودک در خانه بازی‌ها و سرگرمی‌های خانگی ایجاد کنید.

سرهنگ مهدیه کارگر، رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه قانون بهار قانون چرخش احوال است، گفت: همانگونه که سردی و گرمی هوا جایگزین می‌شوند، در زندگی ما نیز غم و شادی در گذران است.

او افزود: امسال متاسفانه شاهد شیوع بیماری کرونا در ایام نوروز هستیم و از آنجا که واکنش‌های روانی متعددی را به دنبال داشته، لذا توانسته کیفیت زندگی، سلامت روان و جسم افراد را تحت تأثیر قرار دهد، به همین منظور به تقویت بهداشت روان به صورت جدی، پررنگ و ضروری نیاز است.

 

سرهنگ کارگر با اشاره به حضور مستمر کودکان در خانه تصریح کرد: والدین سعی کنند تا اخبار مربوط به کرونا را زیاد دنبال نکنند و به عنوان دوست کودک در خانه برای آن‌ها بازی‌ها و سرگرمی‌های خانگی ایجاد کنند.

او بیان داشت: این نکته را مدنظر قرار دهیم که رفتار سالم، افکار مثبت و تقویت بهداشت روان ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی ما خواهد داشت و ترس ناسالم می‌تواند ما را به بیماری نزدیک‌تر کند.

 

رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در حال حاضر ویروس کرونا در بین خانواده‌های ما موجی از نگرانی را ایجاد کرده و در این میان کودکان ما قشر آسیب پذیر تری خواهند بود.

سرهنگ کارگر افزود: ممکن است کودکان ما با شنیدن اخبار و آمار مربوط به این بیماری از طریق رسانه‌ها و دیگران و حتی دیدن پوشش کادر پزشکی دچار نگرانی و ترس و اضطراب شوند.

 

او افزود: پیامد این چنین اضطرابی، کودک ما را دچار مشکلاتی از قبیل بیخوابی، بی اشتهایی و رفتار عجیب و غریب می‌کند، بنابراین والدین بایستی فرصتی فراهم کنند تا کودک بتواند در روز‌هایی که در کنار خانواده است، بیشترین و بهترین آموزش‌ها و روز‌ها را داشته باشد و بقیه اعضای خانواده نیز کودکان را با بازی‌های شاد و مفرح همراهی کنند.

سرهنگ کارگر تاکید کرد: باید طوری برخورد شود که کودک احساس کند، حامیان خوبی همچون پدر و مادر دارد و آنها با تمام وجود از او مراقبت خواهند کرد.

 

او ابراز امیدواری کرد: همه با رعایت اصول بهداشتی، در خانه ماندن و توجه به توصیه‌های پزشکی و مسئولان این بیماری را شکست دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار