رئیس شبکه بهداشت و درمان منوجان با اشاره به اینکه وضعیت منوجان سفید است، گفت: ۹۰ درصد مردم منوجان درخانه مانده و موارد بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بیانی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان منوجان گفت: وضعیت این شهرستان همچنان سفید است و دلیل این امر رعایت کردن ۹۰درصد مردم و همکاری آن‌ها با مرکز بهداشت است.

او به دو مورد مشکوک به کرونا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جواب هر دو منفی بود.

بنایی با اعلام اینکه خانه بهترین و امن‌ترین مکان برای مبارزه با این بیماری ویروسی است، به مردم توصیه کرد: همچنان درخانه بمانند.

 

او تصریح کرد: مردم منتظر گرم شدن هوا با اعتقاد به اینکه با گرما این ویروس از بین می‌رود، نباشند چرا که کشور‌هایی مانند فیلیپین و مالزی هستند که در حال حاضر دمای هوای آن کشور ۳۵ درجه و رطوبت بالایی دارد، اما کماکان درگیر این ویروسند و روزانه آمار رو به افزایش دارند.

بیانی با هشدار اینکه متاسفانه آمار کشور خیلی بحرانی و رو به افزایش است، بیان داشت: از اینکه وضعیت منوجان سفید است خوشحال نباشیم و از آنجایی که دور تا دور شهرستان ما موارد مثبت دارند، بنابراین وضعیت قرمز است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان منوجان گفت: می‌توانیم با همکاری مردم و در خانه ماندنشان این وضعیت را حفظ کنیم چرا که وضعیت اطراف این شهرستان قرمز است و این زنگ خطر برای منوجان نیز هست.

 

 

بنایی به ماسک‌های تولید شده در این شهرستان اشاره کرد و با اعلام اینکه این ماسک‌ها علاوه بر کادر پزشکی و درمانی بین ایستگاه‌های سلامت نیز توزیع می‌شود، افزود: عمر مفید این ماسک‌ها دو ساعت است و با یک بار مصرف، جوابگوی هیچ جا نمی‌شود.

 

او تصریح کرد: ۹۰ درصد از مردم شهرستان منوجان نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما متاسفانه حدود ۱۰ درصد از مردم فکر می‌کنند با زدن یک ماسک کاملاً در امان هستند و رعایت نمی‌کنند که می‌طلبد مراقبت ها بیشتر شود تا به امید خدا بتوانیم وضعیت شهرستان منوجان را همچنان با همکاری مردم حفظ کنیم.

انتهای پیام /ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار