فعال اصلاح طلب گفت:ما به عنوان جوانان آن زمان این توفیق را داشتیم که شاهد تحقق بخشی از آرزوهای‌مان باشیم که مبنا و زیر بنای یک آرمان بود و در پی آن انتظارات دیگری هم وجود داشت.

//علی صوفی وزیر اسبق دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویداد‌های روز ۱۲ فروردین ۵۸، گفت: ما در این روز عزم و اراده ملت مسلمان و انقلابی خود را در تغییر ساختار سیاسی نظام کشورمان به خوبی شاهد بودیم که با یک رای خیره کننده در حدود ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند.

صوفی افزود: در این روز مردم یک نظام اسلامی را با رهبری امام راحل پایه ‌گذاری کردند و امید داشتند تا دیگر شاهد ظلم‌ها، فساد‌ها و همه نابسامانی‌هایی که در گذشته وجود داشته نباشند و موانعی که بر سر راه شکوفایی استعداد‌ها بود و باعث تضعیف ملت ایران شده بود برداشته شود تا همواره شاهد شکوفایی استعداد‌ها، آزادی و استقلال باشند؛ زیرا از همان ابتدا هم شعارشان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.


بیشتر بخوانید:ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در کنار قرارگاه بهداشتی درمانی


تحقق جمهوری اسلامی یکی از خواسته‌های مردم بود

فعال اصلاح طلب افزود: مردم ایران برای تحقق خواسته‌هایشان در برابر حکومت نظامی و در برابر تانک‌ها و گلوله‌ها ایستادگی کردند و شهید دادند و حال می‌خواستند ثمره خواسته‌ها و شعارهایشان را ببینند؛ جمهوری اسلامی یکی از خواسته‌های مردم بود که در دوازدهم فروردین به آن دست یافته بودند و تحقق دو شعار دیگر یعنی آزادی و استقلال را در ظرف جمهوری اسلامی می‌دیدند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با تاکید بر شعار آزادی به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی مردم کشورمان گفت: البته در فلسفه تعریف‌های کاملی برای آزادی ارائه شده مبنی بر اینکه آیین و دین ما در گرو اطاعت از خداست و از این روست که انسان می‌تواند به آزادی واقعی دست پیدا کند و مانند خدا شود؛ خداوند هم خود در حدیث قدسی می‌فرماید که‌ ای بنده من، مرا اطاعت کن «عبدی أطعنی حتی أجعلک مثلی» تا من تو را مانند خود قرار دهم و این من هستم که می‌گویم باش تا همه چیز در جهان موجود شود، «تقول للشّی کن فیکون» و اگر تو هم بخواهی همین امر محقق می‌شود؛ بنابراین در سایه اطاعت از خداوند انسان می‌تواند چنان بینشی پیدا کند، به آزادی حقیقی و رهایی از تعلقات رسیده تا در نهایت هر چیزی که اراد کرد همان بشود.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات خاطر نشان کرد: مردم با چنین باورها و اعتقاداتی انقلاب کرده بودند و آرزو داشتند تا نظامی شکل بگیرد که هدف آن تقویت دین ، مذهب و اطاعت از خدا و رفع همه ظلم‌ها و موانع بر سر راه رشد استعداد‌ها باشد.


بیشتر بخوانید:آمریکا از هر روشی برای آسیب زدن به رقبایش استفاده می‌کند


ما جوانانی بودیم که توانستیم رویاهای‌مان را به حقیقت بدل کنیم

صوفی ادامه داد: این روز، بسیار بزرگ بود و برای کم‌تر ملتی هم پیش می‌آید، اما ما به عنوان جوانان آن زمان این توفیق را داشتیم که شاهد تحقق بخشی از آرزوهای‌مان باشیم که مبنا و زیر بنای یک آرمان بود و در پی آن انتظارات دیگری هم وجود داشت که انصافا هم همه مردم و جوانان تلاش کردند تا در همان راستا حرکت کنند.

او افزود: البته دوازدهم فروردین تنها شروع کار بود و نه تنها هنوز موانع ما وجود داشت، بلکه موانع تازه‌ای هم توسط استکبار جهانی بوجود آمد که نمونه آن جنگ تحمیلی بود، اما با تمام این موارد مردم ما از پا ننشسته و آن چنان به جمهوری اسلامی ایمان داشتند که حتی برخی‌ها جان خود را بر دست گذاشته و برای پیروزی نظام و حفظ کشورشان اهدا کردند.

فعال اصلاح طلب یادآور شد: بعد از اعلام نتایج آرا در ۱۲ فروردین قانون اساسی تدوین شد و با رای مردم به رفراندوم گذاشته شد که مردم هم به آن رای داده و در همان شرایط مجلس شکل گرفت، یعنی ارکان مختلف نظام با وجود جنگ و وجود مزاحمت‌هایی که توسط ضد انقلاب ایجاد شده بود، محکم ایستاده و تلاش کردند.

صوفی در پایان گفت: امیدهای مردم در ۱۲ فروردین به بار نشست و حال مردم در تلاش بودند تا در پرتو شکل گیری نظام جدید به آسایش و رفاه و عدالت و پربار شدن علم و دانش و فلسفه دسترسی پیدا کنند و انشاالله بتوانند در سعادت و نیک‌بختی زندگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار