آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان به ۲۸۲ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن آزمایش ۲۲ نفر، آمار نهایی از آغاز اپیدمی تا کنون در استان کرمان به ۲۸۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۶۴ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۲۲ نفر با متوسط سن ۶۴ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۲نفر مرد و ۱۰ نفر زن بوده است، افزود: این آمار درحوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۴نفر است که شامل ۵ نفر شهرستان زرند، ۱ نفر شهرستان شهربابک، ۱ نفر شهرستان راور، ۱ نفر شهرستان بردسیر و ۶ نفر بیمارستان‌های شهر کرمان می‌شود.

شفیعی در ادامه به آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سایر حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳نفر، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ نفر، دردانشگاه علوم پزشکی بم ۲ نفر، دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱ نفر مثبت اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون ۲۳مورد اعلام شده است که از این تعداد ۶ پزشک و مابقی سایرکادر درمانی هستند و تاکنون مورد فوتی در کادر درمان نداشته ایم.

او به تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون اشاره کردو بیان داشت: از دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۱۶ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳۰ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۳ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۳ مورد، دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۰ مورد اعلام شده است.

شفیعی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مرد به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۲ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱نفر مربوط به شهرستان کرمان و ۱ نفر مربوط به شهرستان زرند بوده است.

او افزود: در مجموع از ابتدا تاکنون ۳۲ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

شفیعی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد افراد ترخیص شده ۱۷۱ مورد است.

او در ادامه به تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکنون ۲۵۰ نفر و هم اکنون ۴۷نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: هم اکنون ۱۰ نفر در آی سی یو بستری و ۳ نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

او به افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز اشاره کرد و افزود: ۱۷۸۶ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ مورد بستری شده اند.

شفیعی گفت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۲۲۱ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد اعلام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار