روی دیگر بهتاش بداخلاق/ آیا پایتخت ۶ پایان ماجرا‌های خانواده نقی معمولی است؟

مشاور پروژه سریال تلویزیونی «پایتخت ۶» به شرح جزئیاتی جالب درباره این مجموعه پرطرفدار پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجموعه «پایتخت» یکی از پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون است که اتفاقات روزمره یک خانواده «معمولی» را به تصویر می‌کشد. این خانواده هر بار دچار مشکلات جدیدی می‌شوند که پیگیری آن با فضای طنزی که دارد برای مخاطبان جدی است و تقریبا خانواده‌ها در شب‌های نوروز هرجا که باشند خود را به تماشای این سریال می‌رسانند.

«پایتخت» از بدآموزی‌ها تا ادعای سانسور از سوی سازندگان/ فرجی: «پایتخت» پایان خوبی دارد

امسال هم طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته همچنان این سریال پربیننده‌ترین سریال بوده است. اما در این فصل حاشیه‌هایی با سریال همراه شد و در کنار آن برخی عوامل سریال هم هرشب در فضای مجازی اعلام کردند که بخش‌هایی از سریال سانسور شده است. درباره همه حواشی که این بار برای فصل ششم پایتخت روی داد، با «مهدی فرجی» مدیر اسبق شبکه یک که سریال در زمان او پا گرفته و رشد و نمو کرده و در حال حاضر نیز مشاور پروژه است، گفتگو کرده ایم که در ادامه می‌خوانید:

**آقای فرجی شما به عنوان مدیر اسبق شبکه یک سیما از همان ابتدای ساخت مجموعه پایتخت در کنار گروه سازنده بوده اید و در جریان روال تولید این اثر هستید. امسال هم که مشاور تولید فصل ششم آن بوده اید. چرا این فصل شبیه فصل‌های قبل نیست؟

-اول اینکه به نظر می‌رسد تماشای سریال پایتخت احتیاج به صبر و تحمل دارد. خاطرتان باشد در فصل پنجم هم تا ۷ الی ۸ قسمت اول انتقادات زیادی نسبت به سریال وجود داشت. اما وقتی به قسمت‌های پایانی نزدیک شدیم و بخش‌های مربوط به داعش پخش شد، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و کار خیلی خوب به پایان رسید و اهداف محتوایی خیلی خوب به تصویر کشیده شد. این فصل هم همینطور است.

**ولی نمی‌توان منکر نگرانی‌هایی باشیم که در این زمینه وجود دارد.

- این اعتراضات در پایتخت‌های قبلی هم وجود داشت. البته در همه سریال‌های کمدی جهان این خصیصه وجود دارد. چون بناست که بد اخلاقی و رفتار زشت نقد شود. قرار است بی احترامی در بین خانواده نقد شود و این موضوعی معمول در سریال‌های تلویزیونی است. این چیزی که ما در سریال می‌بینیم برای بار اول نیست. بهتاش اساسا زبان درشت گویی دارد و نماد بعضی جوان‌هایی است که امروز کم حوصله و درشت گو هستند، اما همین بهتاش خیلی خانواده دوست و به بنیان خانواده وفادار است. ولی قرار است رفتار او نقد شود. این سریال داستان‌های جذاب دیالوگ‌های جذابی دارد و نمی‌توان این خوبی‌ها را نادیده گرفت. اگر در پایان دیدیم که پایتخت پاسخ این رفتار‌های غلط و بی ادبی‌ها را نداد، آن وقت اعتراض شکل منطقی پیدا می‌کند.

کمدی موقعیت که کار با آن جلو می‌رود، طوری طراحی شده که قطعا به همه زشتی‌ها پاسخ داده شود و من به مخاطبان این سریال نوید می‌دهم که پایتخت همچنان دوست داشتنی باقی می‌ماند.

 

«پایتخت» از بدآموزی‌ها تا ادعای سانسور از سوی سازندگان/ فرجی: «پایتخت» پایان خوبی دارد

**خیلی از خانواده‌ها معتقدند که پایتخت یک سریال خانوادگی است و همه اعضاء خانواده با هم سریال را تماشا می‌کردند، اما در این فصل، چند دیالوگ باعث دلخوری شد آیا توضیحی برای این دیالوگ‌ها وجود دارد؟

-من معتقدم این طور نیست. در کلیت پایتخت ما همه شخصیت‌ها را دوست داریم و به آن‌ها علاقه مندیم و ماجرا‌های آن‌ها مسائل ماست. این خانواده به طور طبیعی با فراز و نشیب‌هایی روبرو است و گاهی با مشکلاتی روبرو می‌شود که ممکن است در خانواده ایجاد بحران شود. ممکن است ما تصور کنیم که رفتاری می‌بینیم که ترویج دهنده بداخلاقی است، اما این کمدی مرسوم است و پاسخ آن را خواهید دید. شما در قسمت‌های قبلی هم دیدید که گاهی بدرفتاری‌هایی از بهروز و بهتاش می‌بینیم، توسط بزرگتر‌ها با برخورد و پاسخ مواجه می‌شود و به عنوان یک رفتار قابل قبول مورد تایید قرار نمی‌گیرد. همه این رفتار‌ها در جای خود نقد می‌شوند. این رفتار‌های برخی جوان‌ها و افراد در خانواده هاست که نمی‌توانیم آن را نبینیم. این کمدی موقعیت که کار با آن جلو می‌رود، طوری طراحی شده که قطعا به همه زشتی‌ها پاسخ داده شود و من به مخاطبان این سریال نوید می‌دهم که پایتخت همچنان دوست داشتنی باقی می‌ماند.

همه این افراد پایتخت به خانواده و بنیان خانواده حساس هستند و می‌بینید که چقدر پدر و مادر مهم هستند و چه جایگاه والایی دارند.

**اتفاقا نگرانی خانواده‌هایی که به این نکته توجه داشتند، در همین بخش است. مردم این سریال را خیلی دوست دارند و نگران هستند که نکند قصه طوری پیش برود که دیگر این سریال زیبایی‌ها و اثرگذاری‌های خود را نداشته باشد.

-من به شما قول می‌دهم که چنین اتفاقی در پایان سریال نخواهد افتاد. می‌بینید که خانواده در مسیر پر فراز و نشیبش چگونه پیش می‌رود و خود را سالم و سربلند بیرون می‌آورد. خانواده پایتخت همیشه این طور بوده و این سری هم جدای از قبل نیست.

**موضوعی که خیلی به چشم آمد، بحث سانسور و حذفیات است که هر شب پس از پخش سریال از سوی خود سازندگان اعلام می‌شود. مگر این موارد قبلا هماهنگ نشده اند؟

-همیشه وقتی ما سریالی را می‌سازیم که از چند ماه قبل شروع کرده ایم، امکان دارد که در زمان پخش شرایط جدیدی به وجود بیاید. ما الان شرایط کشورمان با شرایط سال گذشته یکجور و یکسان نیست. ما امروز با بحران کرونا مواجه هستیم و همه کشور باید امید و امیدواری داشته باشند که از این بحران به سلامت عبور می‌کنند. ما در چنین شرایطی هستیم و سال‌های قبل چنین موضوعی نبود. یا یکسری از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی. به نظر من هرچه میزان بیننده اش بیشتر می‌شود، حساسیت‌ها هم روی آن بیشتر می‌شود. بالاخره امروز هیچ سریالی در تلویزیون قابل مقایسه با پایتخت نیست. عدد نزدیک به ۸۰ درصد بیننده این سریال، سریال را بسیار حساس کرده است. اینکه الان شما می‌گویید ما نگران رفتار بچه‌ها هستیم، باید پایتخت از این لحاظ کاملا مراقبت بشود. ممکن است گاهی اوقات اختلاف نظر‌هایی بین سازندگان و ناظران و بچه‌های پخش وجود داشته باشد. طبیعی است که این اختلاف نظر‌ها به شرایط روز و ماجرا‌های روز جامعه برمی گردد و اینکه بعضی از این شرایط در جامعه باید مورد مراقبت و نظارت قرار بگیرد. به همین دلیل امکان دارد که یک دیالوگ و یا یک جمله‌ای اصلاح شود که اصلا چیز عجیبی نیست؛ و این طور نیست که مرسوم نباشد. از زمانی که تلویزیون به وجود آمده این موارد وجود داشته، تا الان هم وجود داشته و بعد از این هم وجود خواهد داشت. در تمام دنیا هم وجود دارد و چیزی نیست که فقط مختص ما باشد. بنا بر این من خودم آنچه که در بین ناظران پخش می‌بینم، حسن نیت است و البته این اختلاف نظر ممکن است در جا‌هایی وجود داشته باشد. من خودم امیدوارم که دیگر تکرار نشود در طول سریال.

**خوب در چنین شرایطی آیا سازندگان این اجازه را دارند که موارد حذف شده را در فضای مجازی منتشر کنند؟

-عموما هنرمندان امروز صفحات شخصی مجازی دارند که نظراتشان را آنجا منتشر می‌کنند. نظر شخصی من این است که ممکن است این کار‌ها به سریال آسیب بزند و واقعیت این است که سریال پایتخت کاملا آن چیزی است که سازندگان ساخته اند و همان هم پخش می‌شود و اتفاق عجیب و غریبی نمی‌افتد. ولی خوب سازندگان حساسند ولو به یک کلمه یا جمله خودشان. ممکن است بیننده تصور کند که حالا چه سانسوری اتفاق افتاده است. درحالی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یک جمله یا یک کلمه است که حذف و یا صداگذاری شده است.

سریال پایتخت کاملا آن چیزی است که سازندگان ساخته اند و همان هم پخش می‌شود و اتفاق عجیب و غریبی نمی‌افتد.

«پایتخت» از بدآموزی‌ها تا ادعای سانسور از سوی سازندگان/ فرجی: «پایتخت» پایان خوبی دارد

این حساسیت‌ها از سوی ناظران پخش هم به خاطر همان حفظ و حراست کیان خانواده است. ممکن است احساس کنند که کلمه‌ای با شرایط فعلی جامعه تطبیق ندارد و برداشت نامناسبی بشود و بنا بر این توصیه می‌شود که این اصلاحات از سوی سازندگان انجام شود و این طور نیست که از سوی جای دیگری انجام شود. این کار هم خود این دوستان انجام می‌دهند. زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و من از سازندگان تشکر می‌کنم. از همه دوستان که در شرایط سختی این سریال را به سرانجام رساندند و حتی خطرات جانی در برخی سکانس‌ها وجود داشت و دشواری کار در شرایط کرونا هم وجود داشت. از دوستان خودم در شبکه نیز تشکر می‌کنم که با گشاده رویی از کار استقبلال می‌کنند. نقد‌های اجتماعی و اقتصادی جدی در کار وجود دارد. سازمان صداوسیما به سازندگان این سریال اعتماد دارد و دست سازندگان در نقد‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی تا حدی باز است و این نشان می‌دهد که سازمان صداوسیما بنایش این است که مشایعت خوبی تا پایان پخش از سریال پایتخت داشته باشد. همچنان که به مردم توصیه می‌کنیم عجله نکنید، زود قضاوت نکنید و هیجانی برخورد نکنید، این توصیه را باید به عوامل سریال هم کرد. ممکن است برخی از این رفتار‌های هیجانی واقعا شرایط سخت تری را برای پخش سریال به وجود بیاورد. شرایط پخش هم الان بسیار خوب است و باید با رفاقت و تعامل تا پایان کار جلو برویم.

**موضوع دیگری که خیلی در فصل ششم به چشم آمد، فقدان مرحوم خشایار الوند و جایگزینی آرش عباسی بود. الان خیلی از نقد‌ها بابت تغییر نویسنده است و اینکه جایگزینی آقای عباسی با مرحوم الوند منجر به این تغییرات در این سری شده و ایشان هماهنگی کافی را با گروه نداشته است.

-ببینید. اول اینکه من از این فرصت استفاده کنم و یاد و خاطره مرحوم الوند را گرامی بدارم که بسیار توانمند بودند و تجربه بسیار زیادی داشتند و شخصیت‌های پایتخت را کاملا می‌شناختند و با آن‌ها مأنوس بودند و برایشان آرزوی رحمت و مغفرت و تعالی روح دارم. اما آرش عباسی تجربه اولش بود و خیلی خصوصیات اخلاقی شخصیت‌ها را نمی‌دانست، اما در کنار سیروس مقدم و محسن تنابنده قرار داشت و مسیری که جلو رفته و قصه‌هایی که انتخاب شده با نظر آقای مقدم و آقای تنابنده بوده است و آرش عباسی ذیل اراده این دو عزیز متن را نوشته است و اینطور نیست که فکر کنیم ایشان، چون نمی‌شناخته در چنین ورطه‌ای افتاده است. هدایت اصلی متن توسط آقای مقدم و تنابنده اتفاق افتاده است. ضمن اینکه پایتخت هر سال به قصه جدیدتری احتیاج دارد و امسال با توجه به شرایط کرونا و ... قصه بیشتر یک قصه فرهنگی و اجتماعی است و در این مسیر پیش می‌رود و یک نقد درونی اتفاق می‌افتد. وقتی شرایط این گونه است ما باید یک بحران درون خانواده نشان بدهیم و آشفتگی و پریشانی را به تصویر بکشیم تا بتوانیم در کنار آن تعالی و پیشرفت را هم ببینیم. به همین دلیل است که برخی می‌گویند وای این خانواده دچار فروپاشی شده اند، اصلا این طور نیست و خانواده همچنان بسیار دغدغه‌مند در کنار هم هستند و فوری پشت هم قرار می‌گیرند و از هم حمایت می‌کنند تا بتوانند بر بحران‌ها غلبه کنند.

بالاخره یادمان باشد که در جامعه ما خانواده‌هایی شبیه پایتخت بسیار زیاد وجود دارند و اگر مردم این سریال را دوست دارند به خاطر این است که خودشان را در این خانواده می‌بینند. در همه فصل‌ها هم خانواده در کنار هم هستند و سعی می‌کنند خودشان را از بحران بیرون بکشند. تمام مشکلات از درون خودشان هستند و البته قهرمان‌ها هم از درون خودشان هستند.

**پیش بینی شما برای ساخت فصل هفت سریال چیست؟

-ان شاءالله فصل هفت هم ساخته خواهد شد. این سریال پتانسیل دارد که مردم فصل‌های بعدی آن را ببینند و از فضای شاد و دلنشین آن بهره ببرند.

جذاب ترین اخبار امروز در سرویس وبگردی

خدا کند ترامپ کرونا نگیرد!

ماجرای تخلیه بیمارستان برای بمب عمل‌نکرده در بدن رزمنده/ خطرناک‌ترین جراحی که یک پزشک ارتشی انجام داد + تصاویر

چگونه مصرف دیتای گوشی را کاهش دهیم؟

نوشته‌های سنگ قبری قدیمی در ایران درباره بیماری شبیه کرونا! + عکس

۸ مکان خوفناک که کمتر کسی جرات بازدید از آن را دارد/ از گذرگاه مرگ تا مسیر فرشتگان! + تصاویر

پیرمرد فقیری که با یک عکس میلیونر شد + عکس

عاقبت مشهورترین سرکردگان داعش/ سنگ تمامی که صدام در ظهور تروریسم تکفیری گذاشت + تصاویر

رنگ‌های جدیدی که نامشان را هم نشنیده‌اید + تصاویر

وصیت عجیب یک رزمنده قبل شهادت/ پیکر مرا در سردخانه نگه دارید!

مرگبارترین عروسی‌هایی که تاکنون برگزار شده است!

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۷:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام
به نظر خیلی ها پایتخت ۶فاتحه سریال بود
نقی ورزشکار شده بود نقی ریاکار
ارسطو شده بود قاچاقچی و مواد فروش
بهتاش که کلا بی تربیتی رو به اوج رسونده بود
دخترای نقی هم که یا تو اینستاگرام بودند یا بدون اجازه پدرشون زنگ زده بودن براشون دیش ماهواره نصب کنند
بهروز هم که فقط بی ادبی رو نمایش می داد
پایتخت ۶ یه سریال ضد فرهنگی بود و بس
حتی سکانس های خنده دارش از مصیبتهاش کمتر بود
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۰۱:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بازگر موردعلاقم بهرام افشاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفا پایتخت هفت رو بسازین بازی بهتاش بهرام افشاری رو از بقیه بیشتر دوست دارم خیلی خوبه مخصوصا اون ای خدا گفتنش یا من دیگه رد دادم
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۰۹:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
پایتخب فیلم خوب وعالیه مشکلات جامعه رو نشون میده واقعیت همینه شمامیخاید کشور رو مثل گل و بلبل نشون بده ک احمقانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بهتره فیلم بی انگیزه که بایدمدام سانسورش میکنن دیگه ساخته نشه چون مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۱:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مابعضی ها عا دت داریم خوبی ها وحسن نبینیم وهی مثل خاله زنک ها بهانه تراشی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زینا
۰۸:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام.
لطفاً پایتخت ۷ هم ساخته بشه .ممنون از عوامل پایتخت که باعث ایجاد لبخند بر چهره ی بینندگان میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من پایتختو خیلی دوست دارم
اما تنابنده و مهرانفر باید عذر خواهی کنند از مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تنها دلخوشیم پایتخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
احسن دراین روزها یکی از سرگرمیهای مردم همین سریال است
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۰:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مثلا من چی گفتم که منتشر نمیکنین؟
واقعیت داره دیگه. همه فهمیدن پایتخت۶ تمام پایتختهای پیشین، توی بیان نکات اخلاقی و... ول معطله.
حالا دیدیم و کم و بیش لذت بردیم اما دلیل نمیشه وقتی فهمیدیم داره کج میره نادیده بگیریم و به به چه چه کنیم!
منتشر کن بابا!
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۳:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
وجود شخصیت بهتاش ایجاد نفرت میکنه،امیدوارم ایشون هم همانند پنجعلی حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چقدر این بداخلاقی ها و ضرب و شتم ها زشت و ناپسند است و دل مردم را که همه در قرنطینه خانگی هستند را غمگین میکنه منظور قسمتهایی از سریال است که خشونت بهتاش و بهبود را نشون میده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
عالللللللللللللللللللللللی
Iran (Islamic Republic of)
بیننده
۲۳:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
از بهتاش و رفتارش بدم میاد،بنظرم از سریال حذف بشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سریال پايتخت خیلی عالی هست اما ميگن تا قسمت 15 بیشتر ادامه ندارد و امید وارم که این سريال خوب را ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۰:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
من از وقتی سریال پایتخت رو نگاه میکنم ، کرونا ، بدهی ، اقساط معوق ، اجاره خونه ،مالیات عملکرد ، ارزش افزوده ، مشکلات و گرفتاری هام رو به کل فراموش میکنم. با تشکر از نقی و ارسطو
Iran (Islamic Republic of)
یکتا
۱۹:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سریال خیلی خیلی خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چطور قراره ادامه پیدا کنه درحالی که محسن تنابنده و احمد مهران فر با تلویزیون خداحافظی کردن?
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سریال پایتخت عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ما انشاءالله منتظر ساخت سریال زیبای پایتخت 7 هستیم به یاری خدا
ما با این سریال خاطره ها داریم شده جزئی از خانواده ی ما ایرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سریال پایتخت دسر قبل از خواب ایرانیان محسوب شده تا نبینند خوابشون نمی بره . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
اوستوراقیان
۲۰:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
همینکه مهدی فرجی مشاور هست حتما اصول حرفه ای رعایت شده.جا لب و خوب هست
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۷:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سریال خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اصلا فیلم خوبی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
میتونی نبینی
Iran (Islamic Republic of)
طوبی
۱۶:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام اینکه پایتخت سریال پر بیننده ای هست شکی نیست... اون هم فکر کنم از زیبایی های سری 1و2و5هست الان متاسفانه از اخلاق و مدیریت خوب هما خبری نیست.. دروغگویی و حسادت زیاد پر رنگ شده و همه به نوعی دروغ میگن(البته قبلا هم بود ولی به اندازه نمک غذا)
ولی بهر حال از سوتی هاش بگذریم سریال قشنگی هاشو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با اختلاف 3 از همه بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
kh.ki
۲۰:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
این سریال درباره زندگی عادیه افراده تو زندگی های الانم درو ا زیاد شده پس باید واقع بین بود
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
قابل توجه این است که، در بسیاری از موارد، هما نقش راهنما و مشاور را دارد، در حالیکه، رفتارش در مقابل ارسطو که به دختر نقاش ( طاهره ) علاقه نشان میدهد، خیلی مناسب نیست، چقدر از ماها اینطور هستیم، فقط شعار اخلاق میدهیم، بعد که نوبت خودمان شد، وا میدهیم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
لطفا سریال پایتخت همچنان ادامه دار باشد.
ممنون میشم اگر این اتفاق بیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
تشکر
حتما ادامه بدید
منتظر فصل هفتم هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
حیفه پول بیت المال...........................................باید دید نتیجه این سریال چیه:...............مجاز بودن بعضی آهنگ ها:-)عادی سازی روابط دختر پسر:-)بی احترامی نسبت به والدین........و.......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من نمیفهممم ینی چی عادی سازی ... مگه روابط دختر و پسر همین الان تو جامه ما کمه ؟؟ برخورد فهیمه با این موضوع تو سریال واقعا بنظرتون دد راستای عادی سازیه ؟؟؟ همه چیزو باید باهم دید ... بهتاش نمونه واقعی و کامل ی جوان امروزی و دغدغه هاشه ک خانواده ها باید بدونن چطور برخورد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مخاطب این سریال همه مردم هستند اگه به کسی با غرض سیاسی توهین نشه همیشه و همیشه محبوب هست که تا حالا هم همینطور بوده
Iran (Islamic Republic of)
نوشهری
۱۵:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعاً مجموعه ی قشنگی هست. انشاءالله که ادامه داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
کجاش قشنگ هست؟
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۷:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
البته با کیفیت بهتر و بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
باسلام.ازهمه عوامل پایتخت خیلی ممنونم.خیلی خوب بود وتواین ایام سرگرم شدیم.دست همه عوامل درد نکنه به خصوص اقای تنابنده واقای مهرانفر که عالی بودن عالییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
فوق العاده بود... بعضی از مردم دیگ خیلی پر توقه شدن.... همین ک تو این تعطیلات سرگرم شدیم کافیه....
شما چی از بازیگری و فیلم ساختن میدونین.....
الکی نظر ندین
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۷:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا توهین میکنی معلومه ک نظر میدیم هدف فقط سرگرم شدن نیس
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
عالی منتظر فصل هفت هستیم فصل ششم هم زیبا و در سطح فصل های قبلی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
همه سریال پایتخت جذابیت خودشو دارد وتنها سریال ایرانی مورد علاقه من هست هرچیزی که پیش بیاد باز هم سریالتون قشنگه منتظر فصل ۷ هم هستیم انشاالله
Germany
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی هم خوب بی تربیتی رو در جامعه گسترش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۹:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شما نبین با تربیت
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۴:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خدا کنه سوتی هایش تمام شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من اگه قرار باشه ساخته شه آقای مهرانفر و تنابنده رسما باید عذر خواهی کنن و به تلوزیون بیان
ما هنوز خداحافظی اون ها از صدا وسیما رو یادمون نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
آقای تنابنده عذرخواهی کرده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فانوس
۲۲:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
لاییییک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلیمم عالی، دستشون درد نکنه از فصل‌های قبلی هم جذابتر شده، درضمن اونایی که تا دیروز نمیدونستن مرحوم الوند کی هستن و حالا میگن فیلمنامه اومده پایین و.. که البته خیلیم ناراضیا کمن، اون اوایل گفتن که فصل ۶ رو ایدشو مرحوم الوند دادن و چند صفحه‌ای هم نوشته بودن که دیگه فوت شدن، پس چیزی که اطلاع ندارید نظر ندین، خیلی عالیه فصل ۷ هم هست، مشتاقیم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۴:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اینو ما میدانیم خشایارالوند کیه.چون بهترین نویسنده طنزهای دهه 80 مخصوصا برای مهران مدیری طنز ساخته.یعنی ما تشخیص نمیدیم طنز پایتخت ضعیفش شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مردم مرحوم خشایار الوند رو با کارهای مدیری شناختن و دیدن، فقط نویسنده3ریال درپیت پایتخت نبوده، ایده مرحوم الوند این بوده که اگه قراره پنجعلی حذف بشه، خاطرات دوران سربازی رفتن و ازدواجش رو نشون بدن به نوعی روح پنجعلی در سریال باشه، اما با فوت کل فیلنامه تغییر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
این سری جالب نبود
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی هم جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بگو ببینم کجاش جالب نبود
Netherlands
پر سپولیس
۱۷:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بسیار عالی بود ما منتظر فصل هفتم هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
kh.ki
۲۰:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
جالب نبود میتونستی نبینی کسی قمه نزاشته زیر گلوت برو ببین از نظر من که عال ط بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بسیارسریال دوست داشتنی،زیبا وجذابی هست باهشتاددرصدبیننده تلویزیونی،رکوردبی نظیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
هر چی هست از سریال های دیگه که بهتره بعدشم اگه برات جالب نبود خب میتونستی نبینی مگه کسی مجبورت کرده به نظر من خیلی سریال خوب قشنگیه
آخرین اخبار