ترامپ صحت آمار مبتلایان به کرونا در چین را زیر سوال برد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمار منتشره از سوی چین درباره بیماری کرونا خوش‌بینانه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به نظر می‌رسد آمار چین درباره کرونا کمی خوش‌بینانه و مثبت است.

این اظهارات در حالی از سوی ترامپ مطرح شد که پیشتر نیز یکی از قانونگذاران ارشد حزب جمهوری خواه با ابراز تردید درباره آمار منتشره از سوی چین گفت منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داده‌اند که چین آمار واقعی مربوط به مبتلایان و تلفات بیماری کرونا را منتشر نمی‌کند.

با این حال ترامپ در جلسه کارگروه ویژه مقابله با کرونا اعلام کرد چنین گزارشی را از سوی منابع اطلاعاتی دریافت نکرده است. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در گفت‌وگوی تلفنی روز جمعه با شی جین پینگ، همتای چینی خود درباره نحوه مدیریت این بحران با او صحبت کرده است.

پیش از این رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد راهی برای بررسی صحت آمار اعلام شده از سوی پکن در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا وجود ندارد.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، ۲۰۵۴۳۸ نفر تاکنون در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین در پی شیوع این ویروس، بیش از پنج هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. در این بین ۸۷۶۲ مبتلا به ویروس کرونا نیز توانسته‌اند مجددا سلامتی خود را بدست آورند.

در حالی که شیوع ویروس کرونا اولین بار از شهر ووهان چین بود، اما آمریکا از نظر تعداد مبتلایان و تلفات این بیماری از چین پیشی گرفته است. تنش روابط پکن و واشنگتن در این مدت بار‌ها به دلایل مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار