روند رو به رشد شیوع کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی در فرانسه

سیر صعودی شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری مانند کمبود تجهیزات پزشکی را در فرانسه به وجود آورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده است و انتقال بیماران در ایل دو فرانس در روز پنجشنبه با سرعت بیشتری انجام می‌شود تا اوضاع بیمارستان‌های اشباع شده اندکی بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه چهارشنبه شب از مرز ۶ هزار نفر گذشت. این رقم بیشتر از ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه این کشور است که پیش از این بحران ۵ هزار تخت بود.

طبق آخرین آمار رسمی، این اپیدمی طی یک ماه در مجموع جان ۴ هزار و ۳۲ نفر را در فرانسه گرفته است. در این آمار شمار مرگ و میر افراد در خانه‌های سالمندان که در حال گردآوری است در نظر گرفته نشده است. ژروم سالومون، دبیر کل بهداشت فرانسه گفت مقامات امیدوارند آمار مرگ و میر در خانه‌های سالمندان از روز پنجشنبه در دسترس قرار گیرد.

پس از گراند است حالا ایل دو فرانسه با ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار بستری شده به شدت تحت تاثیر ویروس کروناست. اورلین روسو، مدیر اداره بهداشت منطقه‌ای ایل دو فرانس روز چهارشنبه هشدار داد که ظرفیت بستری کردن بیماران در این منطقه به پایان رسیده است. از همین رو قرار است با انتقال بیماران به مناطق کمتر آسیب دیده میزان فشار‌ها کاهش یابد.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه که روز چهارشنبه خروج تدریجی از قرنطینه را که از ۱۷ مارس برای مقابله با اپیدمی اعمال شده است مطرح کرد. وی از کمبود برخی محصولات مانند مرفین و آنتی بیوتیک‌ها خبر داد. وی چهارشنبه شب ضمن اعلام گزارش مدیریت کوتاه مدت گفت:  ما باید ذخایر دارویی خود را برای طولانی مدت حفظ کنیم.

نخست وزیر فرانسه در کنار اولیویه وران، وزیر بهداشت این کشور از مشکلات بسیاری مانند کمبود ماسک، آزمایش‌های غربالگری و منابع بیمارستانی سخن گرفت.

ادوارد فیلیپ گفت: روز‌های پیش رو بسیار دشوارتر خواهند بود، اما اگر تعداد پذیرش در بخش‌های مراقبت‌های ویژه سراسر کشور را بررسی کنیم علائم امیدواری هم وجود دارد، زیرا این آمار تثبیت شده است.

وران در سخنرانی خود در پارلمان گفت: در مواجهه با کمبود تجهیزات، به ویژه تجهیزات محافظتی فرانسه بیش از یک و نیم میلیارد ماسک به تولیدکنندگان فرانسوی و خارجی سفارش داده است. علاوه بر این یک کنسرسیوم صنعتی با هدف ساخت ۱۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی تا اواسط ماه مه تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار