طرح جامع تفصیلی شهر مارگون تایید شد

شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد طرح جامع تفصیلی شهر مارگون را تایید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح جامع تفصیلی شهر مارگون را تایید و با ارسال نامه‌ای به استان اعلام کرده این مصوبه، مغایرت اساسی با سیاست‌های ابلاغی این شورا ندارد.

در این نامه آمده است: «مصوبه مورخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح جامع تفصیلی شهر مارگون، در جلسه مورخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفت و طرح مذکور دارای مغایرت کلی با سیاست‌های ابلاغی شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوب مورخ ۳۰ مهر ۱۳۹۷ تشخیص داده نشد.»

در این نامه عنوان شده است: «ابلاغ و اجرای مصوبه صدرالذکر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بلامانع است. همچنین مقرر شد، کلیه اراضی زراعی و باغات وهمچنین اراضی با مقیاس عملکرد شهری در نقشه اساس طرح منعکس‌شده و هرگونه تغییر کاربری آن‌ها، مغایرت اساسی محسوب شود.»

شهر مارگون مرکز شهرستان مارگون است. این شهرستان تا پیش از این از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می‌شد که دی ماه سال ۹۸ به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت.

شهرستان مارگون با جمیعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله‌ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است. حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان روستایی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری است.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.