مراکز گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراکز گردشگری استان که در ایام شیوع بیماری کرونا دچار ضرر و زیان‌های اقتصادی شده‌اند تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تلاش مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل بیماری کرونا،گفت : اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ایام به خوبی بر مراکز گردشگری و خدماتی نظارت داشت.

عزیز فیلی افزود: در این ایام خسارت‌های اقتصادی به مراکز گردشگری استان وارد شد که دولت تسهیلاتی را برای جبران این خسارت‌ها در نظر گرفته است.

فیلی عنوان کرد: مراکز گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و مراکز خدماتی بین راهی بعد از شکست کرونا تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: بر این اساس، همه افردا شاغل در مراکز گردشگری مورد تایید اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که در این ایام بیکار شده‌اند نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست بعد از شکست کرونا زمینه شور و نشاط مردم را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به بازدید‌ از مناطق و تفرجگاه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد، گفت: هیچ مسافری در این تفرجگاه‌های گردشگری اسکان نداشت.

مجید صفائی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همه مکان‌های گردشگری این استان تعطیل است، افزود: مراکز گردشگری استان هر ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از گردشگران بود که هم‌اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند و همه پرسنل این مراکز بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه مراکز گردشگری در این ایام، دچار ضرر و زیان‌های اقتصادی شده است، از مسئولان ارشد اجرایی استان خواست تلاش کنند بعد از شکست کرونا بخش خصوصی استان برای جبران ضرر‌های اقتصادی خود حمایت شوند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.