آغاز اجرای طرح مبارزه با آفات در مزارع وباغات کردستان

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۴۰۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان در سال جاری تحت پوشش طرح مبارزه با آفات قرار می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فریدون حامدی گفت:هم اکنون این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

اوبا بیان اینکه همه ساله کشاورزان کردستانی با ۱۳۰ نوع افت مبارزه می‌کنند افزود: در سال جاری نیز این اقدام در حداقل ۴۰۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی استان انجام می‌شود.

حامدی با بیان اینکه این اقداما از ابتدای بهار در اراضی مورد هدف آغاز شده است،گفت : این میزان مبارزه با آفت‌ها شامل ۱۳۰ هزار هکتار مزارع گندم علیه آفت سن، ۱۲۰ هزار هکتار علیه علف هرز، ۱۵ هزار هکتار از باغات علیه بیماری‌های درختان و آفت میوه‌ها، ۴۰ هزار هکتار ویژه آفات یونجه، ۱۰۰ هزار هکتار علیه آفات نخود، یک هزار و ۱۰۰ هکتار علیه آفات کلزا است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: همانند سال‌های گذشته امسال نیز مبارزه با سه آفت ملخ، سن گندم و علف‌های هرز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا از خسارت‌های احتمالی این افت‌ها به مزارع جلوگیری شود.

او افزود:هم اکنون ۸۱ کلنیک مجاز عرضه سم در کردستان فعال هستند و بیشترین میزان مبارزه با آفت‌ها در اراضی این استان به علت گستردگی سطح کشت مربوط به گندم و جو است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.