استاندار فارس:

جهش تولید باید حرکتی تصاعدی ایجاد کند

استاندار فارس با بیان اینکه جهش تولید باید حرکتی تصاعدی ایجاد کند، گفت: باید بخش خصوصی را با اقدامات تسهیل کننده و تشویق کننده حمایت کنیم و این مسیری است که به همکاری هر سه قوه نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سال ۹۹ با اشاره به شرایط و مشکلات سال گذشته در فارس، اظهار کرد: فرصت‌هایی در این بحران‌ها برای ما ایجاد شد و ما دربرخی شاخص‌ها مثل جذب سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال گذشته افزایش ۲۲۹ درصدی داشته‌ایم و حجم سرمایه گذاری خارجی از ۷۹ میلیون دلار در سال ۹۷ به ۱۸۹ میلیون دلار در سال ۹۸ رسید و طرح‌های سرمایه گذاری مذکور در بخش‌های صنعت و معدن، انرژی‌های نو، گردشگری، کشاورزی وساختمان توسط سرمایه گذارانی از کشور‌های ایتالیا، آلمان، هلند، اتریش، قطر، چین و ... انجام گرفته و یا در دست انجام است.

او افزود: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، آماده سازی بسته‌های سرمایه گذاری به ارزش ۲۸ میلیارد دلار و انعقاد تفاهم نامه‌های خارجی از جمله فعالیت‌های موثر بوده و در این زمینه در سال گذشته در کسب درآمد مالیاتی ۱۰۵ درصد افزایش و سایر درآمد‌ها ۷۳ درصد رشد داشته ایم و همچنین در صادرات به حجم ۳۷۴ هزار تن و با ارزش ۴۰۸ میلیون دلار چهل درصد افزایش و در واردات کالا با ارزش ۱۲۲ میلیون دلار افزایش ۱۹ درصدی داشته‌ایم.

استاندار فارس همچنین عنوان کرد: در حوزه اشتغال و شاخص‌های آن نیز در مقایسه با میانگین‌های کشوری در شرایط مطلوب تری قرار داریم.

رحیمی مقررات‌زدایی در حوزه سرمایه گذاری را از جمله اقدامات موثر در تسهیل شرایط اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سال ۹۸ در نرخ تورم نسبت به کشوراز وضعیت خوبی برخوردار بودیم و در نسبت منابع به مصارف بانکی به سمت مثبت جهت سرمایه گذاری بانک‌ها در استان حرکت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه در آمد‌های بیمه استان ۴۳ درصد رشد و پرداخت خسارات به میزان حدود ۲۰ درصد افزایش داشته، گفت: در راستای شفاف سازی حساب‌های دولتی، هفت هزار و دویست حساب دولتی استان به ۵۷۳ حساب کاهش یافته همچنین از محل فروش اموال مازاد فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است.

استاندار فارس با اشاره به شرایط جهانی ناشی از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: نیاز به اتاق فکری داریم تا با همکاری اساتید و صاحب نظران بخش خصوصی به سمت تصمیم گیری علمی برویم و باید برای تحقق این شعار مهم اقدامات تکمیلی انجام شود واز فرصت ایجاد شده برای استان بهره برداری لازم انجام شود.

رحیمی با تاکید بر لزوم مدیریت و برنامه ریزی‌ها برای کاهش مشکلات اقتصادی بعد از پایان بیماری کرونا؟ گفت: باید پیش‌بینی وضعیت کسب و کار برای پساکرونا بشود و اقدامات لازم برای حمایت از آنان در نظر گرفته شود که در این خصوص لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار