راهنمای خرید ماشین ظرفشویی در بازار

با توجه به وجود ماشین ظرفشویی در مدل‌های مختلف در بازار در این گزارش سعی بر راهنمایی افراد برای خرید این وسیله شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی که هم کیفیت شستشوی خوبی داشته باشد و هم از نظر صرفه جویی در هزینه‌ها و مصرف انرژی (آب و برق) مقرون به صرفه باشد، باید چند فاکتور را در نظر گرفت.

بازدهی انرژی

یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) باشد. به این معنی که با استاندارد‌های بهره وری تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. ماشین‌های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط %۱۲ بازدهی انرژی کارآمدتر و %۳۰ مصرف آب کمتری (نسبت به مدل‌هایی که این گواهی را ندارند) دارند.

برای رسیدن به این امتیاز، شرکت‌های مختلف از تکنیک‌هایی مانند آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبد‌های با طراحی جدید (به‌گونه‌ای طراحی شده اند که آب را بیشتر حفظ می‌کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را نیز حفظ می‌کنند) استفاده می‌کنند.

سنسور‌های تشخیص کثیفی

یک ویژگی بسیار خوب در مدل‌های جدید ماشین‌های ظرفشویی، توانایی تشخیص ماشین ظرفشویی در میزان کثیفی روی ظروف است که مطابق با آن مقدار و فشار آب را تنظیم می‌کند. طبق گزارش آمار مصرف کنندگان، ماشین‌های ظرفشویی تولید شده از سال ۲۰۱۱ به بعد که هزینه خرید آن‌ها ۵۰۰ دلار به بالاست، مجهز به سنسور تشخیص کثیفی هستند. این سنسور نه تنها کارایی را حداکثر می‌کند، بلکه باعث می‌شود که ظروف بسیار بهتر و راحت‌تر تمیز شوند.

شستشو بدون صدا

اکثر مردم به دنبال ماشین ظرفشویی هستند که بدون صدا و یا کم صدا باشد. معمولاً یک ماشین ظرفشویی خوب در رنج ۵۰ دسیبل یا کمتر عمل می‌کند. این بدان معنی است که ماشین‌های ظرفشویی که در آن‌ها از لوله‌های فولادی ضد زنگ استفاده شده است سروصدا را بهتر از ظرفشویی‌هایی که از لوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند، جذب می‌کنند. از مزایای دیگر لوله‌های فولادی دوام بیشتر، تحمل درجه حرارت بالاتر و راندمان خشک کردن بهتر است.

سهولت در استفاده

یک ماشین ظرفشویی خوب علاوه بر کیفیت و قدرت شستشوی خوب باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که استفاده از آن برای مصرف کننده ساده باشد. تنظیمات پیچیده، دکمه‌های زیاد، سبد‌هایی که چیدن ظروف در آن‌ها سخت و عصبی کننده باشد و … از عواملی هستند که می‌تواند باعث نارضایتی مصرف کننده باشد. بهترین ماشین ظرفشویی دارای بدنه بسیار محکم و تنظیمات ساده و راحت می‌باشد.

ویژگی‌های ماشین ظرفشویی

ظرفیت: ظرفیت یک ماشین ظرفشویی با تعداد ظروفی که در سبد‌های آن قرار می‌گیرند مشخص می‌شود. (مثلاً تعداد قاشق، چنگال، بشقاب، لیوان، کاسه و …).

سبد‌های قابل تنظیم: اگر ماشین ظرفشویی دارای سبد‌های قابل تنظیم باشد، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بشقاب‌های بزرگ‌تری را در ماشین جای دهید.

پایین کشیدن سبد‌ها: یک ویژگی بسیار خوب که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ظروف بزرگ‌تر و بلندتر را نیز با ماشین ظرفشویی بشویید.

سینی قاشق و چنگال: برخلاف سبد قاشق و چنگال، سینی قاشق و چنگال در بالاترین بخش ماشین ظرفشویی قرار دارد و باعث می‌شود بتوانید از فضای بیشتری برای قرار دادن سایر ظروف استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های جدید هم با سبد و هم با سینی قاشق و چنگال عرضه می‌شوند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.