فعال اصلاح طلب گفت: باید برای کارگرانِ خدماتی که مجبورند زباله های شهری را دفن کنند خدمات ویژه ای در نظر گرفته شود.

/حسین کمالی دبیرکل جامعه اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی اقدامات انجام شده توسط دولت در ذیل معضل کرونا، گفت: اقداماتی که الان انجام می شود نظیر قرنطینه سازی و کنترل سازی معابر اقدامات بسیار به جا و خوبی است؛ زیرا باعث می‌شود که حتی المقدور شهرها باهم ارتباط نداشته باشند.

او ادامه داد: همچنین اینکه مردم رابه ماندن درخانه‌ تشویق کردند، تخت‌های کافی برای بیمارستان ها آماده کرده، مراقبت های پزشکی کشور را افزایش دادند و بخش درمانی کشور اعم از کارگران و مدیران و پزشکان و پرستاران همه به خط شدند بسیار شایسته بود.

کمالی افزود: البته این بیماری در ابتدا زیاد جدی گرفته نشد، زیرا احتمال دادند که این بیماری سریع تر از ایران ریشه کن شود و خیلی گسترش پیدا نکند، اما زمانی که با رشد و گسترش آن مواجه شدند آن را جدی تر گرفتند؛ لذا اقداماتی که امروزه انجام می‌شود گرچه کافی نیست، اما نسبت به گذشته بسیار خوب و شایسته است.

 دبیرکل جامعه اسلامی کار درباره سایر اقداماتی که لازم است دولت انجام دهد نیز گفت: البته اقدامات دیگری هم از سمت دولت باید در نظر گرفته شود، نظیر اینکه وام بیشتری  برای کسبه در نظر بگیرند، واحدهایی را که برای بخش خدمات در نظر داشتند لازم بود، اما کافی نیست؛ همچنین معتقدم که باید چند مرحله غربالگری جدی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در نظر بگیرند، زیرا اینها ناچارند تا دست جمعی در کنار هم کار کنند.

فعال اصلاح طلب ادامه داد: این امر هم اطمینان خاطری برای کارگران ایجاد می‌کند تا بدانند همکارشان که در کنارشان ایستاده مبتلا نیست و هم درصورت ابتلا، خانواده این افراد مورد حمایت دستگاه‌های بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند و از نظر من فقدان این امر را می‌توان به عنوان یک نقص درنظر گرفت.

کمالی خاطر نشان کرد: همچنین در کنار پزشکان و پرستاران که مورد حمایت قرار دارند باید برای کارگرانی هم که در بخش خدمات کار کرده و مجبورند زباله های شهری را دفن کنند خدمات ویژه ای در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار