معرفی دوباره سهمیه آوران المپیک به کمیته بین المللی

ورزشکارانی که توانستند سهمیه المپیک کسب کنند باید برای حضور در بازی‌های سال آینده دوباره از طرف کشور خود به کمیته بین المللی معرفی شوند.

معرفی دوباره سهمیه آوران المپیک به کمیته بین المللیبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از insidethegames,  کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) طی بیانیه‌ای اعلام کرد ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف توانستند سهمیه المپیک بگیرند باید دوباره برای حضور در بازی‌های سال آینده از طرف کمیته المپیک کشور خود  به کمیته بین المللی معرفی شوند.

کمیته بین‌المللی المپیک  اعلام کرد: ما قصد داریم اطلاعات ورزشکاران سهمیه آور را تا اواسط ماه آوریل نهایی و جزئیات مربوط به رویداد‌های خاص پیش رو را در صورت وجود جمع آوری کنیم.

ورزش‌هایی مانند اسکیت، بدمینتون، وزنه برداری و جودو که از رده بندی جهانی برای تعیین سهمیه المپیکی خود استفاده می‌کنند در مقایسه با سایر فدراسیون‌ها با چالش سخت تری مواجه هستند. البته هنوز مشخص نیست چه کسانی به المپیک می‌رسند. تنها ۲۰ درصد از ورزشکاران جواز حضور در المپیک را به دست آورده اند.

قبل از به تعویق افتادن بازی‌ها  پنجاه و هفت درصد از یازده هزار ورزشکار به المپیک توکیو  راه پیدا کردند. سهمیه ورزشکارانی که به المپیک رسیده اند محفوظ است، اما باید دوباره معرفی آن‌ها به کمیته بین المللی المپیک صورت بگیرد.

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد.


بیشتر بخوانید: ژاپن از تعویق رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ چقدر ضرر مالی می‌کند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار