جزئیات تمهیدات حمایتی تاکسیرانان در پی شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگر تاکسیرانان نتوانستند تا پایان اسفندماه سهمیه بنزین خود را استفاده کنند، این سهمیه باطل نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محبی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد به تمهیدات حمایتی برای تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورای شهر، آبونمانی که راننده‌های تاکسی در خطوط از ۳۰ تا ۶۰‌هزار تومان پرداخت می‌کنند، از اسفند تا پایان خرداد ماه بخشیده شده است.


او تصریح کرد: همچنین رانندگانی که پروانه کار آن‌ها در این مدت باطل شده است، تا پایان اردیبهشت ماه لازم نیست که پروانه خود را تمدید کنند و پس از آن نیز هزینه تمدید پروانه با ۵۰ درصد تخفیف انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: هماهنگی لازم انجام شده است تا اگر تاکسیرانان نتوانستند تا پایان اسفندماه سهمیه بنزین خود را استفاده کنند، این سهمیه باطل نشود.

محبی افزود: طبق پیگیری‌هایی که انجام شده قرار است سبد معیشتی به تمام تاکسیرانان تعلق گیرد، به همین منظور فهرست مجموع تاکسی رانان توسط اتحادیه‌ها به دولت ارائه شده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی و شهروندان درخواست داریم تا شهروندان از پرداخت پول نقد خودداری کرده و کرایه تاکسی را از طریق روش‌های الکترونیک پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: درهمین راستا امکان پرداخت کرایه به صورت اینترنتی توسط کد‌هایی که در تاکسی‌ها جانمایی شده است، مهیا شده است.

محبی با بیان این که پس از شیوع ویروس کرونا، به صورت میانگین شاهد کاهش ۷۰ درصدی حمل  و نقل مسافر در شهر هستیم، افزود: این موضوع باعث شده تا ناوگان تاکسیرانی حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند.

او با اشاره به تمهیداتی که برای رعایت نکات بهداشتی در این ایام در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مجموع ناوگان روزانه به صورت فردی یا گروهی ضدعفونی می‌شود و چهار خودرو که مجهز به مواد ضدعفونی کننده اند نیز در شهر اقدام به ضدعفونی تاکسی‌ها می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: همچنین حدود ۷۰۰۰ پک بهداشتی در اختیار تاکسی رانان قرار گرفته است؛ بر این اساس اگر راننده‌ها این پک را دریافت نکرده اند، می‌توانند به تاکسیرانی مراجعه کنند.

محبی افزود: معاونت مالی و اداری شهرداری به طور جدی به دنبال تهیه مواد ضدعفونی برای بخش‌های مختلف شهرداری است که در صورت تأ مین بازهم در میان رانندگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.