نقش تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا

برای تقویت سیستم ایمنی خود و مبارزه با کرونا، باید از استرس و مصرف مواد ناسالم اجتناب کنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به این که افزایش استرس و اضطراب، منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا می‌شود، این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری باید مراقب خود باشیم. کارشناسان معتقدند که تغذیه افراد بر میزان استرس آن‌ها تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین با رعایت یک تغذیه سالم و مصرف یا پرهیز از مصرف موادی که در این مطلب گفته می‌شود، می‌توانید در شکست دادن ویروس کرونا به بدن خود کمک کنید.


بیشتر بخوانید: لزوم اطلاع رسانی وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا به خانواده‌ها


میوه و سبزی زیاد بخورید

مطالعات نشان می‌دهد که تنظیم باکتری‌هایی که در روده وجود دارند با رژیم غذایی مثبت، می‌تواند به کاهش استرس و نگرانی کمک کند. رژیم غذایی مناسب هم چنین باعث آرامش ذهن می‌شود.

از آن جا که بدن ما توانایی هضم فیبر‌ها را ندارد و میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند، مصرف این مواد می‌تواند منجر به رشد میکروب‌های مفید شود. هم چنین فرآیند تخمیر فیبر در بدن، می‌تواند باعث آزاد شدن مواد شیمیایی ضروری و اسید‌ها در بدن شود که در تعامل با دیگر سلول‌های بدن عمل کرده و بر عملکرد و سلامت مغز و سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد.

ویروس کرونا؛ باید‌ها و نباید‌های تغذیه ایی برای کاهش استرس

از مصرف قند اجتناب کنید

برخی افراد در زمان تجربه استرس، به پرخوری و خوردن مواد قندی از مله بستنی برای کاهش استرس خود روی می‌آورند. این کار نه تنها از میزان استرس فرد نمی‌کاهد، بلکه می‌تواند منجر به بالا رفتن ناگهانی قند خون شده و برای فرد مشکل ساز شود. بالا و پایین شدن مداوم قند خون اثراتی مانند از دست دادن تمرکز، خستگی و کاهش توانایی فرد برای مقابله با موقعیت‌های تنش زا می‌شود؛ بنابراین برای حفظ و پیشگیری از کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا، بهتر است از مصرف بیش از حد مواد قندی خودداری کنید.

ویروس کرونا؛ باید‌ها و نباید‌های تغذیه ایی برای کاهش استرس

بیش از حد کافئین مصرف نکنید

مصرف کافئین برای کاهش تنش و استرس، اقدامی است که افراد زیادی به آن روی می‌آورند. تاثیر کافئین بر بدن، به عوامل مختلفی نظیر واکنش بدن و حساسیت ژنتیکی به کافئین، جنسیت، نوع قهوه و میزان استرس و تنش بستگی دارد.

نوشیدن کافئین بر میزان خواب افراد که بر چگونگی واکنش در برابر استرس بسیار موثر است، تاثیر زیادی می‌گذارد. در صورتی که نوشیدن کافئین تاثیر زیادی بر شما می‌گذارد، باید به مرور مصرف آن را کم کنید.

ویروس کرونا؛ باید‌ها و نباید‌های تغذیه ایی برای کاهش استرس


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ برای رفع خارش پوست دست از چه کرمی استفاده کنیم؟


گرسنه نمانید

گرسنگی باعث حساسیت بیشتر بدن در مبارزه با ویروس‌ها می‌شود. هرگز هنگامی که با موقعیت تنش زا رو به رو می‌شوید، خود را گرسنه نگه ندارید. در زمان گرسنگی، قند خون پایین آمده و کورتیزول و آدرنالین بدن که برای سیستم ایمنی مفید هستند، کاهش می‌یابند؛ بنابراین زمانی که دچار استرس ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستید، با مصرف مواد مغذی و سالم و ایجاد آرامش، سعی کنید تنش را از خود دور کنید.ویروس کرونا؛ باید‌ها و نباید‌های تغذیه ایی برای کاهش استرس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
میوه و سبزی زیاد بخورید? ازکجابیارند?