امداد رسانی به سیل زدگان سیستان وبلوچستان ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شروع مجدد بارندگی در استان از تاریخ ۱۱ فروردین نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر به۲۹۴ نفر آسیب دیده در سیلاب امدادرسانی کردند.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با توجه به شروع مجدد بارندگی در استان از تاریخ ۱۱ فروردین نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر طی دو روز گذشته به تعداد ۲۹۴ نفر آسیب دیده در سیلاب امدادرسانی کردند.

رسول راشکی گفت: ۳۹ خانوار سیل زده به تعداد ۱۶۶ نفر در چادر‌های امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند. همچنین تعداد ۳۷ دستگاه چادر امدادی، ۶۴ تخته موکت، ۱۸۳ تخته پتو و ۱۱۷ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

او همچنین گفت:۳۵۹ کیلوگرم برنج، ۱۴۰ کیلوگرم حبوبات، ۱۱۰ قوطی کنسرو و همچنین ۹ بسته غذایی و مقادیری قند و شکر، چای و روغن، والور، ست ظروف و آب معدنی از دیگر اقلام توزیعی بین آسیب دیدگان است.

راشکی افزود: ۲۰ روستا و ۷ شهرستان هیرمند، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج و خاش، زهک و سراوان درگیر سیلاب و آبگرفتگی توسط ۱۶۶ نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸ تیم عملیاتی و بکارگیری ۲۶ خودرو امدادی و عملیاتی ارائه خدمات شدند.

او خاطر نشان کرد: با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی در این مناطق کار امداد رسانی به پایان رسیده است، ولی با عنایت به ورود آب از افغانستان به حوزه شمال استان و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی از مناطق شمالی، جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش در آماده باش کامل بسر برده و آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان احتمالی را در هر زمان و مکان دارد.

انتهای پیما/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار