اصناف، موارد بهداشتی را رعایت کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط، برای رعایت موازین بهداشتی به اصنافی که از امروز باز شده اند، سر کشی می‌کنند، گفت: در صورت مشاهده تخلف واحد صنفی با آن برخورد و آن واحد پلمب می شود.

اصناف، موارد بهداشتی را رعایت کنند

وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به نیاز‌های مردم، برخی از اصناف در استان مجددا کار خود را از امروز آغاز کرده اند؛ اما مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت و از ازدحام در داخل فروشگاه‌ها و مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

او افزود: کارشناسان بهداشت محیط برای رعایت موازین بهداشتی به اصنافی که از امروز باز شده اند، سرکشی و در صورت مشاهده  تخلف با آن ها برخورد می‌کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه فروشندگان هم نباید اجازه ورود جمعیت زیاد به داخل فروشگاهشان را بدهند، بیان کرد: ستاد کرونا با همکاری دستگاه‌های دولتی با فرشندگانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، برخورد می‌کند و فروشگاه آن‌ها پلمب می‌شود.

او از مردم هم خواست از مغازه‌های شلوغ خرید نکنند.

در حال حاضر به جزء ۱۲ صنف ضروری که از قبل باز بودند، فعالیت سایر اصناف طبق مصوبه ملی ستاد مقابله با کرونا خواهد بود؛ بنابراین، تعمیرکاران لوازم خانگی، فروشندگان نهاد‌های کشاورزی، غذا‌های بیرون‌بر، لوله و لوازم بهداشتی، ابزار و کلیدساز، ظروف یکبار مصرف، آسانسور و تاسیسات، فروش و تعمیر موتورسیکلت و اتومبیل، تعمیرکاران خودرو، لوازم یدکی خودرو، باطری‌ساز، تراشکار، خشکشویی، چلوکبابی، کبابی و رستوران ها به شرط بیرون بر جزء صنوفی هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز کار خود را مجددا آغاز کرده اند.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: اصناف ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار