خسارت یک میلیارد ریالی به آثار تاریخی تربت حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: بارندگی‌های بهاره به بیش از ۹ اثر تاریخی این شهرستان آسیب رسانده است.


علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر به برخی آثار تاریخی تربت‌حیدریه آسیب جدی رسیده است.

او ادامه داد: هرکدام از این آثار تاریخی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد آسیب دیده اند که برآورد خسارت اولیه بالغ بر یک میلیارد ریال می‌باشد و گزارش مربوطه به ستاد بحران و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گزارش شده است.  

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت : خوشبختانه بخشداری ها، دهیاران، شورا‌های روستا‌ها و انجمن‌های میراث فرهنگی، هیات امنا‌ها و متولیان بنا‌های تاریخی در این خصوص همراهی و مساعدت بسیار خوبی در حفاظت بعضی بنا‌های سطح روستا‌ها داشتند که سبب شد از تخریب بیشتر آثار جلوگیری شود.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰کیلومتری مرکز خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری است که تعداد۵۲اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.