توسط سازمان دانش‌آموزی فارس؛

تولید فیلم با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از تولید یک فیلم کوتاه با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به منظور قطع زنجیره ویروس، فیلمی با این مضمون و با استفاده از مهارت‌های پیشتازان توسط کارگردان جوان و پرتلاش و عکاس خبرگزاری پانا تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

او افزود: در این فیلم دانش‌آموز پیشتاز پس از تدبیر و تفکر در شرایط فعلی و آگاهی یافتن از شرایط موجود با استفاده از مهارت‌های تشکیلاتی گره و چوب‌بندی خلاقیت به خرج داده و همگان را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کند.

کلاری، در خصوص تاثیر این فیلم درجامعه گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی شاهد تصاویری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شیوه‌ای که در فیلم آموزش داده شد بودیم و این یک نکته مثبت برای سازمان دانش‌آموزی محسوب می‌شود؛ همواره مهارت‌های این سازمان منشا تحولات در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان بوده است.

کارگردان این فیلم کوتاه نیز هدف خود از ساخت این فیلم را دغدغه‌مندی هر فرد نسبت به سلامت افراد و محیط پیرامون خود، تاثیر مثبت اعمال و رفتار ما بر دیگران برشمرد و افزود: سازمان دانش‌آموزی سالانه زمان و هزینه بسیاری را برای تربیت دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌های اجتماعی صرف می‌کند و دانش‌آموزان پیشتاز این سازمان به حق متفاوت از سایر هم‌کلاسی‌های خود در شرایط مختلف اجتماعی هستند و به اعتقاد من این نسل از دانش‌آموزان که مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فراگرفته‌اند می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه موفق باشند.

امین جوکار افزود: در همین راستا و با توجه به شیوع ویروس ایده ساخت این فیلم با کمک یکی از دانش‌آموزان پیشتاز و اولیای او و با حمایت‌های مهندس کلاری رئیس محترم سازمان دانش‌آموزی فارس به ذهن ما رسید که خوشبختانه فیلم به خوبی ساخته شد و پس از انتشار آن در فضای مجازی، نیز شاهد رفتارهای مشابه آنچه در فیلم آموزش داده شد از سوی اماکن عمومی چون نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها بودیم.

این کارگردان جوان شیرازی با اشاره به اینکه در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و به ویژه شرایط کنونی تک تک افراد در قبال یکدیگر مسوول هستند، گفت: عموم مردم باید این مسوولیت بزرگ اجتماعی را که بردوش دارند درک کنند تا با در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا ویروس در کشور و جهان باشیم و شرایط به حالت طبیعی خود بازگردد.

جوکار تاکنون کارگردانی تئاتر کرده و در ساخت فیلم مستند و کلیپ فعالیت داشته این دومین تجربه او از ساخت فیلم جدی و مسائل اجتماعی روز جوانان و خانواده هاست است، نخستین فیلم او نیز با عنوان "گیم اور" در زمینه آثار مخرب بازی‌های کامپیوتری بر جوانان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار