آن چه طرح ملی نهضت سبز در اشتهارد رقم زد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از پروژه یکصد هکتاری طرح ملی نهضت سبز در این شهرستان خبر داد.

حسین نعمائی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: با عملیات صورت گرفته در طرح ملی نهضت سبز در آذرماه سال ۹۸ در حاشیه رودخانه شور شهرستان اشتهارد که با همکاری و مشارکت همیاران طبیعت و مسئولان شهرستانی و دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها و با نظارت کارشناسان اداره منابع طبیعی نیل به هدف تسریع گردید، یکصد هکتار از این اراضی نهالکاری، با هدف توسعه فضای سبز و بیابان زدایی انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد افزود: با گرم شدن هوا و کاهش بارندگی و مستعد بودن اراضی منطقه برای بیابانی شدن و جهت جلوگیری از روند بیابان زایی و کاهش اثرات ریزگرد‌ها، اجرای چنین پروژه‌هایی در شهرستان باید با هدف تثبیت خاک انجام شود.

نعمائی با تاکید بر اهمیت مشارکت در اجرای پروژه‌های بیابان زدایی گفت: در سال‌های اخیر مشارکت جوامع محلی در نهالکاری با گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری، علی الخصوص در هفته منابع طبیعی افزایش یافته و باید توسعه پیدا کند.

او در پایان افزود: در این بازدید وضعیت نهال‌های کشت شده رضایت بخش بوده و٩٠درصد نهال‌های کاشته شده سبز شدند و اتخاذ تصمیمات فنی برای حفظ و مراقبت و آبیاری صورت گرفت و دستورات لازم در محل به ناظر مقیم اعلام شد.

انتهای پیام/ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.