۷ اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از مو‌های شما می‌گیرد

گاهی ممکن است کارهایی که برای زیبایی و سلامت موهایمان روزانه انجام می دهیم، فقط باعث آسیب رساندن به موها شود و جلو رشد آنها را بگیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همه ما روزانه کار‌هایی رو برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام میدهیم، اما گاهی ممکن است این کار‌ها فقط باعث آسیب دیدن مو‌ها شود و در صورت تکرار آن، ممکن است خیلی زود با ریزش مو، آسیب دیدگی موها، از بین رفتن درخشش مو و حتی پیر شدن مو‌ها مواجه شوید!

 برای اینکه زیبایی و سلامت مو‌ها به بهترین شکل ممکن حفظ شود لازم هست با برخی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از مو‌ها آشنا شوید و با عدم تکرار این اشتباهات، بهترین و مناسب‌ترین مراقبت رو از موهایتان داشته باشید.

استفاده از شانه نامناسب برای مو

7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از موهای شما می گیرد

شانه‌های پلاستیکی یکی از بدترین مدل‌های شانه هستند و نباید از این سبک از شانه‌ها برای مو استفاده کرد! پلاستیک به راحتی در لابه لای مو‌ها گیر میکنه و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی مو‌ها می شود. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه‌های چوبی و یا برس‌هایی هستند.
 

شستن مو‌ها به صورت روزانه

7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از موهای شما می گیرد

شستن روزانه مو‌ها یکی دیگر از اشتباهاتی هست که باعث پیر شدن مو و آسیب دیدن مو‌ها میشود. بهترین توصیه این هست که مو‌ها رو دو تا سه بار در هفته شست و شو بدهید و از یک شامپوی ملایم برای این کار استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از شامپو‌های بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن دارد و کمک میکند تا مو‌های سالم تری داشته باشید.

کشیدن و بستن مو‌ها در پشت سر

گرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت‌ترین مدل مو‌ها برای خانوم هاست، اما این مدل مو مضرات خیلی زیادی برای مو‌ها به همراه داره. هنگامی که مو‌ها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می‌شوند، فشار زیادی به فولیکول‌های مو وارد میشه و باعث ریزش مو‌ها می شود. پس بهتراست این مدل مو رو خیلی کم استفاده کنید و در عوض موهاتون رو رها بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

استفاده زیاد از شامپو خشک

7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از موهای شما می گیرد

شامپو خشک اگرچه خیلی سریع میتواند چربی مو‌ها رو برطرف کند، اما یکی از بدترین محصولات برای مو هست و باعث بسته شدن منافذ پوست سر می شود و به همین دلیل توصیه می شود استفاده از شامپو خشک رو محدود کنید و فقط در مواقع ضروری از این محصول استفاده کنید.
 

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک برای مدل دادن به مو‌ها

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگر از اشتباهاتی هست که باعث آسیب دیدن مو‌ها می شود و به تدریج سلامت و زیبایی مو‌ها رو از بین می برد. استفاده از موس مو و محصولات سبک‌تر که دارای خاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی برای مو هستند می توانند جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشند.

گذراندن مدت زمان طولانی در زیر نور خورشید

مو‌ها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به مو‌ها وارد شود. اشعه‌های نور خروشید خیلی سریع و راحت تار‌های مو رو خشک می کند و باعث تغییر در رنگ مو‌ها می شود. بهترین کار این هست که در روز‌های آفتابی و زمان‌هایی که قرار هست مدت زمان طولانی در بیرون از منزل و زیر نور افتاب باشید حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از مو‌ها استفاده کنید.

استفاده روزانه از ابزار‌های حرارتی برای حالت دادن به مو‌ها

7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از موهای شما می گیرد

اگر عادت داردی هر روز با استفاده از سشوار یا اتو موهایتان رو حالت دار یا صاف کنید باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خودشون رو از دست خواهند داد! این ابزار‌های گرم شونده باعث خشک و شکننده شدن مو‌ها می شوند و توصیه می شود خیلی کم و محدود از این وسایل استفاده کنید.
منبع: برترین ها
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار